کد خبر: ۹۴۹۹۳
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۴
وزیر جهاد کشاورزی گفت: شیوه‌نامه صادرات دام شنبه ابلاغ می‌شود و تولیدکنندگان دام زنده می‌توانند تولید مازاد بر نیاز کشور را صادر کنند.
ساداتی‌نژاد: عوارض صادرات شیرخشک و طیور صفر شد/ واریز ۱۲ هزار میلیارد تومان از مطالبات گندمکاران

به گزارش آرانیوز از قزوین، سیدجواد ساداتی‌نژاد در حاشیه افتتاح یک واحد گلخانه‌ای تولید سبزی و صیفی در شهرستان بویین‌زهرا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شیوه‌نامه صادرات دام شنبه ابلاغ می‌شود و تولیدکنندگان دام زنده می‌توانند تولید مازاد بر نیاز کشور را صادر کنند. با توجه به اینکه انباشت دام زنده موجود زیاد دامدار می‌شود، این طرح می‌تواند به پایداری در تولید محصولات دامی کمک کند.

وی اضافه کرد: طوری برنامه‌ریزی شده که صادرات دام زنده منجر به اختلال در بازار محصولات گوشتی و پروتئینی نشود و اتحادیه‌های دامپروری متعهد شده‌اند که در صورت نیاز بازار و کاهش این اقلام در بازار صادرات را کاهش دهند.

وزیر جهاد کشاورزی همچنین درباره پرداخت مطالبات گندم‌کاران در طرح خرید تضمینی گفت:‌ طی روز اخیر 5 هزار میلیارد تومان به حساب گندمکاران و کشاورزان واریز کردیم و در حال حاضر 14 هزار میلیارد تومان به کشاورزان بدهکار هستیم که 85 درصد آن یعنی 12 هزار میلیارد تومان را تا آخر هفته دولت به حساب گندمکاران واریز خواهیم کرد.

 

ساداتی‌نژاد ادامه داد: برای حمایت از تولیدکنندگان مرغ، طیور و محصولات لبنی بعد از اجرای مردمی‌سازی یارانه‌ها عوارض صادرات شیرخشک، طیور و محصولات مرتبط با طیور صفر شده است.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار