کد خبر: ۹۴۹۹۲
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۳
فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: مستند تصویری فعالیت کارخانه و تأثیرات زیست‌محیطی و تبعات آن جهت رسیدگی به مراجع ذی‌صلاح ارسال می‌شود.
تخلفات زیست‌محیطی ‌کارخانه سیمان تهران به مراجع ذی‌صلاح ارسال می‌شود

به گزارش آرانیوز از ری، حمید زمانی عصر امروز در نشست با وزیر میراث فرهنگی, صنایع‌دستی و گردشگری در حرم عبدالعظیم حسنی (ع) که به‌منظور بررسی مشکلات میراث فرهنگی شهرستان ری برگزار شد اظهار داشت: ری از لحاظ رسیدگی به آثار تاریخی و توسعه گردشگری در زمینه زیرساخت‌ها با مشکلاتی مواجه بوده و نیازمند کار و تلاش زیادی است و می‌توان گفت که توان این شهرستان ضعیف است و در حالی که انسجام مدیران شهرستان در اوج خود قرار دارد و پذیرای کمک برای حل مشکلات حوزه میراث فرهنگی است.

وی افزود: این شهرستان دارای فرمانداری ویژه است و به لحاظ اداری و قانونی ادارات آن می‌توانند تا سطح معاونت ادارات کل ارتقا پیدا کنند لذا درخواست داریم اداره میراث فرهنگی ری نیز با توجه به مقررات و ظرفیت‌های موجود در ری ارتقا یابد.

فرماندار ویژه شهرستان ری در ادامه گفت: اتفاقی که برای بهبود وضعیت منطقه نفر آباد رخ داد مردم را نسبت به بهبود شرایط ساخت‌وساز و اصلاح مناطق مسکونی در این شهرستان امیدوار کرد اما اهالی محلات دیگر مانند برج طغرل و چشمه‌علی نیز انتظار دارند که اتفاق مشابه محله نفر آباد برای آنان نیز اجرایی شود.

زمانی ابراز داشت: باید به نوسازی بافت فرسوده و صدور مجوز افزایش طبقات در این مناطق کمک کرد تا مردم از ترک منطقه خودداری کنند و این محلات متروکه نشود و همچنین با این اقدام اهالی که نسبت به مناطق تاریخی شهرری علقه و علاقه دارند می‌مانند و مجبور به ترک محل سکونت خود نمی‌شوند.

 

وی تصریح کرد: مستند تصویری در خصوص فعالیت سیمان تهران برای وزیر ارسال می‌شود که رسیدگی به شرایط و فعالیت آن خواست و مطالبه مردم شهرری است و در این مستند تأثیرات زیست‌محیطی این کارخانه و تبعات آن ثبت شده و به مراجع ذی‌صلاح ارسال می‌شود تا به این منطقه خدمت‌رسانی بهتری انجام گیرد.

معاون استاندار تهران در پایان خاطرنشان کرد: مردم منطقه باید از عواید کارخانه سیمان منتفع شوند و کارخانه اجازه دهد که در زمینه بقعه بی‌بی شهربانو و بومگردی در محدوده تاریخی بهره‌برداری‌های لازم انجام گیرد.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار