کد خبر: ۹۴۹۷۲
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۷
رئیس بسیج ادارات و کارمندان خراسان رضوی:
مشهد _ رئیس بسیج ادارات و کارمندان خراسان رضوی گفت:در سطح استان ۵۷۰ پایگاه مقاومت و ۱۸۵ پایگاه بسیج در ادارات خراسان رضوی فعال هستند.
۱۸۵ پایگاه بسیج در ادارات کل خراسان رضوی فعال هستند
به گزارش آرانیوز ، ابوالفضل کهنسال اظهار کرد: در سازمان بسیج مستضعفین کشور، علاوه بر بسیج محلات، ۲۰ قشر مختلف تعریف شده که هرکدام مجمع بسیجیان خود را تشکیل داده است و بسیج ادارات و کارمندان در کنار سایر اقشار بسیج با هدف توانمندسازی کارمندان دولت در جهت خدمت رسانی به مردم سازمان یافته است.
 
وی گفت: این توانمندسازی دو بعد دارد که بعد فرهنگی و خدمت رسانی در دستورکار قرار گرفته است. در بعد فرهنگی با اجرای برنامه‌های بصیرتی، تربیتی و البته حلقه‌های صالحین به دنبال این هستیم که کارمندان دولت و خانواده‌های آنان با ارزش‌های دینی و انقلابی آشنا شوند و بخش دیگری از برنامه‌ها عمومی هستند از جمله تشکیل ستاد بزرگداشت هفته دولت و روز کارمند در سطح پایگاه‌ها و اجرای برنامه‌های خانواده محور که راهپیمایی‌های خانوادگی و غبارروبی گلزارهای مطهر شهدا از جمله این برنامه‌ها هستند.
 
کهنسال با بیان این خبر که همزمان با ۴ شهریور که به عنوان روز قشر کارمند نامگذاری شده است، مشهدالرضا (ع)، میزبان اجتماع ۶۰۰ نفر از کارمندان نمونه ادارات سراسر استان است، افزود: جهاد تبیین و روایتگری به طور ویژه در دستورکار قرار گرفته که بهره‌مندی از ظرفیت ائمه جماعات در جهت تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی در همین راستاست؛ مشارکت کارمندان در پویش نذر خون از دیگر برنامه‌های بسیج کارمندان در هفته دولت است که با توجه به حسن تصادف این هفته با ایام عزاداری اربعین حسینی، اقدام پسندیده ای برای کمک به بیماران نیازمند است.
 
وی افزود: طبق طرح شهید رجایی که از سال گذشته ابلاغ شده، تفاهم‌نامه ای بین سازمان بسیج ادارات و کمیته امداد امضا شد تا مبالغ تهیه شده به همت کارمندان در حوزه تهیه یخچال و ملزومات زندگی هزینه شود. در این حوزه مبالغ جمع آوری شده و از ۵۷۰ پایگاه بسیج کارمندان در سطح استان که ۱۸۵ پایگاه آن مشتمل بر ادارات کل و سازمان‌های مادر هستند، صندوقی به عنوان صندوق نیکوکاری ایجاد و هیئت امنای آن به صورت ماهانه از حقوق و مزایای کارمندان داوطلب، مبالغی را جمع آوری می‌کنند.
 
کهنسال خاطرنشان کرد: همچنین میزهای خدمت جهادی در ادارات و در نماز حمعه این هفته ایجاد و در آن، پایگاه‌ها مرکز جمع آوری و احصاء مشکلات مردم می‌شود.
 
وی افزود: از روز هشتم تا چهاردهم شهریورماه رزمایش سراسری بسیجیان ادارات و کارمندان برگزار می‌شود و از حوزه ساخت مدارس و برنامه‌های عمومی اردوهای جهادی گرفته تا اقدامات تخصصی در دستور کار است.
 
کهنسال گفت: برنامه‌های تخصصی، کارمندان و مدیران بسیجی شرکت‌های توزیع برق علاوه بر حوزه‌های عمومی، در بخش برق رسانی و تجهیز روستاها و مناطق محروم توانمندی‌های شاخص تری دارند و قرار است که از این توانمندی‌های سازمان یافته استفاده شود.
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار