کد خبر: ۹۴۹۲۷
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۸
مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان ایلام خبر داد؛
ایلام-مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان ایلام از اختصاص ۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات در قالب تبصره ۱۸ به ایلام خبر داد.

اختصاص ۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات به ایلام

به گزارش آرانیوز، سعید رشنوادی روز سه شنبه در جلسه شورای هماهنگی بانک‌های استان ایلام ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهید رجایی و باهنر و تبریک هفته دولت، افزود: با گذشته یک سال از عمر دولت سیزدهم برنامه‌های مهم اقتصادی در کشور اجرایی شده که قطعاً آینده‌ای درخشان در انتظار اقتصاد کشور است.

وی تصریح کرد: مجموعه ادارات زیرمجموعه وزارت اقتصاد و دارایی در استان از جمله امور مالیاتی، بانک‌ها، بیمه‌ها، گمرک و…عملکرد و تلاش یک ساله خود را به از طریق رسانه‌ها به مردم اطلاع رسانی کنند.

رشنوادی اضافه کرد: مردم باید خدمات و عملکرد دستگاه‌های اقتصادی استان مطلع باشند، انتظار داریم دستگاه‌های زیرمجموعه در این زمینه تلاش مضاعفی داشته باشند.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان ایلام تصریح کرد: شبکه بانکی استان ایلام در راستای اهداف دولت سیزدهم از جمله جذب و ارائه تسهیلات تکلیفی، اشتغال تبصره ۱۶ و ۱۸ گام‌های بزرگی برداشته است.

وی افزود: ایلام در مقایسه با سایر استان‌ها در زمینه ارائه تسهیلات یکی از موفق ترین استان‌های کشور بوده به طوری که در بعضی از بخش‌ها ۱۰۰ درصد تسهیلات پرداخت شده است.

رشنوادی افزود: پیرو تاکید استاندار ایلام با توجه به زمان اندک باقی مانده تا پایان سال مالی، مابقی تسهیلات با همت و تلاش شبکه بانکی استان پرداخت می‌شود.

۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار اربعین در استان ایلام

وی گفت: استان ایلام افتخار میزبانی از ۵ میلیون زائر اربعین حسینی را دارد، این مایه دلگرمی و افتخار برای مردم و مسئولان است و قطعاً دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت اقتصاد و دارایی با تمام توان برای خدمات رسانی به زوار پای کار هستند.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان ایلام افزود: امور اقتصاد و دارایی استان ایلام به عنوان معین شهرستان ملکشاهی معرفی شده و این مجموعه در تمامی بخش‌ها با این شهرستان برای خدمات رسانی به زوار همکاری می‌کند.

رشنوادی بیان کرد: منابع و اعتباراتی از طریق دستگاه‌های زیرمجموعه و بانک‌های استان برای خدمات رسانی به زوار به این شهرستان تزریق خواهد شد.

وی گفت: ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار اربعین در استان ایلام بوده که ۷۵ میلیارد تومان این اعتبار به صورت نقدی و ۷۵ میلیارد تومان به صورت اوراق بوده که تمامی این اعتبار در زیرساخت‌های اربعین در استان هزینه شده است.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان ایلام گفت: وزیر اقتصاد و دارایی به زودی به عنوان وزیر معین به استان ایلام سفر می‌کند.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان ایلام همچنین با اشاره به اینکه بانک‌های استان در زمینه تسهیلات بدون ضامن در استان همکاری کنند، افزود: بانک‌های استان در این زمینه با افرادی که کارمند هستند، همکاری کنند.

وی افزود: وقتی دستگاه‌هایی اجرایی برای تسهیلات ضمانت انجام می‌دهند، این خود بهترین ضمانت برای بازپرداخت تسهیلات است.

رشنوادی در مورد بدهکاران بانکی نیز بیان کرد: افرادی در استان هستند که برای کار تولیدی مثلاً ایجاد یک گاوداری یا دامداری تسهیلات دریافت کرده‌اند، الان به دلیل خشکسالی برای بازپرداخت تسهیلات با مشکل مواجه هستند، نیاز است بانک‌ها با این افراد که برای اشتغال و معیشت تسهیلات دریافت کرده‌اند همکاری کنند.

وی بیان کرد: قطعاً آسیب‌های زیادی در زمینه به جامعه وارد می‌شود، لذا از بانک‌های استان درخواست داریم با بدهکارانی که به دلایل شرایط خاص دچار مشکل هستند، همکاری کنند.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان ایلام افزود: برای سال آینده ۲ هزار میلیارد تومان در قالب تسهیلات تبصره ۱۸ درنظرگرفته شده که باید در سال آینده نقاط قوت و ضعف برای پرداخت تسهیلات شناسایی شود.

رشنوادی بیان کرد: مسئله فرار مالیاتی در استان ایلام باید به طور جدی در دستور کار مسئولان قرار گیرد و همه دستگاه‌های اجرایی از جمله بانک‌ها در این زمینه همکاری کنند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار