کد خبر: ۹۴۹۲۳
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۷
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان:
زنجان-مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان گفت: بیش از ۸۵ درصد آب شرب و بیش از ۹۰ درصد آب صنعت استان زنجان از سفره‌های زیرزمینی تامین می‌شود.

۸۵ درصد آب شرب مصرفی زنجان از  سفره‌های زیرزمینی تامین می‌شود

به گزارش آرانیوز ، اسماعیل افشاری ظهر سه شنبه در آیین اختتامیه طرح ملی دانش‌آموزی نجات آب (داناب) گفت: در اجرای طرح داناب جامعه هدف اغلب بخش کشاورزان است.

وی با بیان اینکه بخش کشاورزی ۹۰ درصد مصرف آب را دارد، ابراز داشت: این مهم نباید سبب بی‌توجه به مصرف آب شرب و صرفه‌جویی در آن شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان گفت: در استان زنجان بیش از ۸۵ درصد آب شرب مصرفی و بیش از ۹۰ درصد آب صنعت از سفره‌های زیرزمینی تامین می‌شود.

افشاری بر لزوم جمع‌آوری آب‌های سطحی به وضعیت سدها اشاره کرد و گفت: به جز سیلاب ابتدایی سال ۹۸ که تراز سدها را بالا برد، بارش‌های چندانی اتفاق نیفتاده و در حال حاضر میزان بارش‌های استان ۳۰ درصد کمتر از شاخص بلندمدت است.

وی افزود: استان زنجان به دنبال آن است که بخش زیادی از آب مصرفی صنعت از محل پساب تامین شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان بیان داشت: بحث فرهنگ‌سازی در صرفه‌جویی و نوع مصرف اهمیت زیادی دارد و انتظار می‌رود اقدامات بیشتری در این رابطه انجام شود.

افشاری گفت: در ایام همه‌گیری کرونا مصرف آب در استان ۲۰ درصد افزایش یافت و چندین سناریو برای شرایط مختلف در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه آب به عنوان یک منبع تجدیدناپذیر در خطر است و امکان تولید آب وجود ندارد، ابراز کرد: آب‌های زیرزمینی میراثی برای آیندگان است که در حال حاضر از آن استفاده می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان افزود: دولت‌ها باید به کشت استراتژیک توجه کنند و کشاورزان نیز انتفاع شخصی را در این مقوله کنار بگذارند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار