کد خبر: ۹۴۸۱۲
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۷
مدیرعامل برق منطقه ای مازندران و گلستان:
ساری- مدیرعامل برق منطقه ای مازندران و گلستان با اشاره به کسری هزار و ۵۰۰ مگاوات تولید برق در دو استان گفت: ۸۰۰ مگاوات با افزایش ظرفیت نیروگاه ها تامین شد.

۸۰۰ مگاوات کسری برق در مازندران و گلستان رفع شد
کوروش موسوی تاکامی در گفتگو با آرانيوز با اشاره به تمهیدات صورت گرفته برای جبران و رفع کمبود برق در استان اظهار داشت: هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برای تأمین برق مازندران و گلستان از سوی دولت تزریق شد و توانستیم چالش نقدینگی را رفع کنیم.

وی با اظهار این که پروژه‌های متعددی برای گذر از چالش پیک مصرف برق در استان شروع شده است، افزود: شناسایی مناطق بحرانی شبکه برق انجام شد و ظرفیت نیروگاهی نصب شده پاسخگوی نیازها نبود و هزار و ۵۰۰ مگاوات باید برق تأمین می‌کردیم.

وی با بیان این که بالانس انرژی در استان‌های مازندران و گلستان صفر است، افزود: ۱۷ هزار و ۵۰۰ میلیون کیلووات ساعت در سال انرژی مصرف و تولید می‌کنیم و باید ساعت پیک را کاهش دهیم تا به نصب نیروگاه جدید نیاز نداشته باشیم.

موسوی تاکامی یادآور شد: برای گذر از پیک باید ظرفیت نیروگاهی را تادو هزار مگاوات افزایش دهیم وعلاوه براین سال قبل در تأمین آب نیروگاه و سوخت آن با مشکل روبرو بودیم.

مدیرعامل برق منطقه‌ای مازندران و گلستان افزود: تولید سال قبل در نیروگاه نکا به هزار مگاوات کاهش یافت و دولت سعی کرد با تعمیرات دوره‌ای و بازتوانی چاه آب و ایجاد تصفیه خانه، مشکل را حل کند و میزان تولید امسال ۵۰۰ تا ۸۰۰ مگاوات افزایش یافت.

وی با بیان اینکه ۷۰۰ مگاوات ناترازی تولید داشتیم، گفت: برای رفع این مشکل بزرگترین ترانسفورماتور با ظرفیت ۳۸۰ مگاواتی را نصب کردیم.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار