کد خبر: ۹۴۸۰۴
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۶
معاون امور عمرانی استاندار کردستان تأکید کرد؛
سنندج- معاون امور عمرانی استاندار کردستان گفت: توجه به پیوست اجتماعی و اقتصادی در اجرای پروژه های عمران شهری نیاز ضروری است که در گذشته کمتر به آن توجه شده است.

توجه به پیوست اجتماعی و اقتصادی در اجرای پروژه های عمران شهری

به گزارش آرانيوز ، کیومرث حبیبی یکشنبه شب در دیدار با شهردار و اعضای شورای اسلامی سنندج اظهار کرد: باید طرح شاخص ماندگار در کنار سایر وظایف شهرداری و شوراها در سنندج کلید بخورد.

وی افزود: مهمترین رسالت و فلسفه وجودی شوراهای اسلامی شهر انتقال حاکمیت به هسته‌های مردمی است.

معاون امور عمرانی استاندار کردستان خاطرنشان کرد: هنوز تا رسیدن به جایگاه اصلی شوراهای شهر فاصله داریم و امیدواریم این مهم در این دوره تحقق پیدا کند.

حبیبی حضور فعال و منظم همراه با کارایی و اثرگذاری شوراهای اسلامی شهر در کمیسیون‌ها را ضروری خواند و گفت: مطالبات مطرح شده در زمینه برندسازی شهر سنندج، رفع مشکلات ترافیکی، عمران، توسعه زیرساخت‌های گردشگری به حق است و از تمام ظرفیت‌ها برای تحقق و پاسخگویی به این مطالبات استفاده خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: شورا و شهرداری سنندج بزرگترین نماد عمرانی استان کردستان هستند از این رو باید تمام توان خود را برای توسعه همه جانبه مرکز استان به کار گیرند.

معاون امور عمرانی استاندار کردستان خاطرنشان کرد: فارغ از تفکرات سیاسی خود را موظف به همکاری با شوراها می‌دانیم چرا که معتقدیم شوراها به عنوان نماینده و منتخب مردم پل ارتباطی بین جامعه و دولت هستند.

حبیبی رونق سرمایه گذاری را از اولویت‌ها و نیازهای مهم عنوان کرد و گفت: در حوزه سرمایه گذاری نمی دانم در گذشته چه اتفاقاتی افتاده که منجر به فرار سرمایه گذاران شده، اما معتقدیم تفکر عمدی که ضد سرمایه گذاری باشد وجود ندارد و تنها مشکل در این حوزه بروکراسی‌های صفت و سخت اداری و عدم آشنایی به قوانین است.

وی برون سپاری و الکترونیکی کردن کارها در بدنه شهرداری با هدف تسهیل در خدمت رسانی به مردم و به حداقل رساندن مراجعات فیزیکی را ضروری دانست و گفت: اجرای شهرداری الکترونیک در این دوره به عنوان کاری ماندگار در فعالیت شورا و شهرداری باید کلید بخورد.

معاون امور عمرانی استاندار کردستان تصریح کرد: توجه به پیوست اجتماعی و اقتصادی در اجرای پروژه‌های عمران شهری نیاز ضروری است که در گذشته کمتر به آن توجه شده است.

حبیبی اضافه کرد: اگر پارک و فضایی در شهر طراحی می‌کنید باید توجیه پذیری اقتصادی داشته باشد.

وی افزود: خیلی از فضاها و پارک‌هایی که در سطح شهر وجود دارد، خیلی خوب طراحی شده اما توجیه اقتصادی ندارد لذا به این موضوع باید به صورت کاربردی توجه شود.

معاون امور عمرانی استاندار کردستان تصریح کرد: خدمات شهری باید در کل شهر توزیع شود و کسانی که در مناطق و حاشیه شهر زندگی می‌کنند هم مانند سایر شهروندان حق و حقوقی دارند که باید ادا شود.

حبیبی با بیان اینکه بر اساس رایزنی‌های صورت گرفته با مرکز قیر مازاد در استان‌های دیگر به استان کردستان تعلق می‌گیرد، گفت: سقز و سنندج به صورت ویژه در این خصوص دیده خواهند شد.

وی افزود: معتقدیم باید با برنامه ریزی مناسب شهرداری‌ها باید از شهر فروشی دست بکشند و درآمد پایدار ایجاد کنند و این مهم نیازمند بهره گیری از توان و ظرفیت علمی و دانشگاهی برای اجرای پروژه‌هایی با توجیه مناسب اقتصادی است.

وی از بازنگری طرح جامع شهر سنندج خبر داد و گفت: یک سال از عمر طرح تفصیلی شهر باقیمانده است، بازنگری این طرح باید به تحولات امروز پاسخ دهد.

معاون امور عمرانی استاندار کردستان اظهار کرد: در بازنگری طرح تفصیلی باید به صورت علمی و آکادمی تحولات آینده پیش بینی و دغدغه‌های مردم در آن پیاده سازی شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار