کد خبر: ۹۴۸۰۱
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۸
اصفهان - فرماندار اصفهان گفت: ضروری است که تعامل کشاورزان و شرکت‌های دانش بنیان به منظور افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی افزایش یابد.

لزوم افزایش تعامل کشاورزان اصفهان و شرکت‌های دانش بنیان

به گزارش آرانیوز، محمدعلی احمدی ظهر یکشنبه در همایش کشاورزی هوشمندانه که با حضور جمعی از مدیران شرکت‌های دانش بنیان و کشاورزان شهرستان برگزار شد، با اشاره به خشکسالی‌های اخیر و کمبود منابع آب در شهرستان اصفهان اظهار داشت: علی رغم کمبود منابع آب، هنوز شاهد کشاورزی سنتی و عدم آموزش‌های لازم برای کشاورزان برای استفاده بهینه از آب و خاک کشاورزی هستیم.

وی با بیان اینکه بهره وری کشاورزی در استان اصفهان به دلیل استفاده از روش‌های سنتی و نبود آگاهی کشاورزان از روش‌های نوین پایین است، ابراز داشت: این روند موجب تخریب زمین‌های کشاورزی و تشدید بحران آب خواهد شد.

فرماندار اصفهان با انتقاد از عدم بهره برداری و استفاده بهینه از تحقیقات مراکز علمی و شرکت‌های دانش بنیان در بخش‌های مختلف تولیدی به ویژه کشاورزی اضافه کرد: تعامل و هم افزایی کشاورزان و شرکت‌های دانش بنیان می‌تواند موجب توسعه و افزایش بهره‌وری و همچنین حفظ منابع آب و خاک کشاورزی شود.

وی با بیان اینکه بخش کشاورزی نیازمند تحول بنیادی و اساسی در اجرای شیوه‌های نوین است، تصریح کرد: ضروری است مدیران جهاد کشاورزی با برگزاری دوره‌های آموزشی توسعه کشاورزی نوین را در استان و به ویژه شهرستان اصفهان رقم بزنند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار