کد خبر: ۹۴۷۹۶
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۶
معاون استاندار تهران خبر داد؛
تهران- معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران از فعالیت ۴۰ هزار تشکل و سازمان مردم نهاد در استان تهران خبر داد.‌

فعالیت ۴۰ هزار تشکل و سازمان مردم نهاد در استان تهران

به گزارش آرانیوز ، سبد عباس جوهری پیش از ظهر یکشنبه طی نشست با تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد که با حضور محسن منصوری، استاندار تهران، عابد ملکی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، خدمتکار مدیرکل اجتماعی استانداری تهران و سایر مسئولان برگزار شد با اشاره به نقش مهم تشکل‌های مردم نهاد اظهار داشت: در استان تهران ۷۵۰ تشکل مستقیماً مجوز فعالیت خود را از استانداری دریافت کرده اند که در حوزه‌های مختلف آسیب‌های اجتماعی، خیریه‌ها، زنان، خانواده، سلامت، محیط زیست و غیره فعالیت دارند.

وی با اشاره به صدور مجوز فعالیت تشکل‌های مردم نهاد توسط دیگر دستگاه‌ها از جمله اداره کل ورزش و جوانان، میراث فرهنگی، شهرداری و غیره افزود: حدود ۴۰ هزار تشکل و سازمان مردم نهاد در استان تهران ثبت شده و فعالیت دارند که ظرفیت بی‌نظیری است.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران عنوان کرد: بر اساس شواهد تاریخی، جمهوری اسلامی پرچمدار استفاده از ظرفیت‌های مردمی است و انقلاب اسلامی به مدد حضور و مشارکت مردم به پیروزی رسید و با راهنمایی امام خمینی (ره) و سپس مقام معظم رهبری این مسیر ادامه دارد.

جوهری ادامه داد: اراده جمهوری اسلامی استفاده از ظرفیت‌های مردمی است و اکنون پرچم داری این امر با دولت سیزدهم است که مزین به نام دولت مردمی است که در دولت سیزدهم واگذاری کارها به مردم و حلقه‌های میانی اولویت دارد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در قانون اساسی در چهار سطح تصمیم‌گیری، نظارت، مطالبه‌گری و اجرا برای مشارکت مردمی تبیبن قانونی وجود دارد که باید در حوزه‌های مختلف این ظرفیت‌ها را فعال کرد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار