کد خبر: ۹۴۷۵۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۶
معاون استاندار چهارمحال و بختیاری:
شهرکرد - معاون استاندار چهار محال و بختیاری گفت: در حوادث سیل اخیر، ۷ شهر استان چهارمحال و بختیاری و ۳۰۰ روستا با مشکل جدی در کمبود آب آشامیدنی مواجه شدند.

۷ شهر چهار محال و بختیاری با مشکل کم آبی مواجه هستند

به گزارش آرانيوز ، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: در حوادث سیل اخیر ۳۰۷ شهر و روستا در این استان با مشکل تأمین آب آشامیدنی مواجه شده است.

محسن حسین‌میرزایی تاکید کرد: در این مدت، هفت شهر استان از جمله شهرکرد مرکز این استان و ۳۰۰ روستا با مشکل جدی در کمبود آب آشامیدنی مواجه شدند.

حسین‌میرزایی افزود: به‌همین منظور اجرای سه خط پدافندی اضطراری برای آبرسانی آشامیدنی به شهرکرد در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به تجمع تعدادی از مردم شهرکرد مقابل استانداری چهارمحال و بختیاری و مطالبه به‌حق آنان برای رفع سریع‌تر مشکل آب آشامیدنی مرکز استان ادامه داد: براساس برنامه‌ریزی‌ها و تلاش‌های انجام شده، مشکل تأمین آب آشامیدنی شهرکرد در روزهای آینده رفع خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: بلافاصله پس از گل‌آلود شدن چشمه کوهرنگ وارد کردن ۱۵ حلقه چاه کشاورزی به مدار، استقرار ۱۰۰ تانکر آب‌رسان سیار از سراسر کشور و توزیع بطری‌های آب معدنی در دستور کار قرار گرفت.

حسین‌میرزایی اظهار داشت: از تمامی افراد به‌ویژه گروه‌های جهادی و مردمی که در این مدت برای کمک به مشکل تأمین آب آشامیدنی در شهرکرد کمک کردند، قدردانی می‌شود.

وی با اشاره به تصفیه آب ورودی به منابع مرکز استان گفت: هم‌اکنون ۴۰ گروه از دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد به‌صورت مستمر بر روند بهداشتی بودن آب آشامیدنی مرکز چهارمحال و بختیاری نظارت دارند.

حسین‌میرزایی، پخش برخی شایعه‌ها مبنی بر خارج کردن دائمی چشمه کوهرنگ از مدار آب‌رسانی به شهرکرد را کذب اعلام کرد.

وی با اشاره به هشدار هواشناسی مبنی بر وقوع بارش در چهارمحال و بختیاری در پایان هفته جاری افزود: پیش‌بینی‌های لازم به منظور جلوگیری از بروز هرگونه مشکل و خسارت انجام شده است.

حسین‌میرزایی اضافه کرد: باید صرفه‌جویی در مصرف و اصلاح شبکه‌های توزیع آب آشامیدنی در شهرکرد جزو برنامه‌های اولویت‌دار شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری قرار گیرد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار