کد خبر: ۹۴۷۴۵
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۰
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی با بیان اینکه وصولی‌های استان مرکزی به ۲ هزار و ۴۱۶ میلیارد تومان رسید از صادرات ۳۹۹ میلیون دلاری استان مرکزی در ۴ ماهه نخست خبر داد.
استان مرکزی از ابتدای سال ۳۹۹ میلیون دلار کالا و خدمات صادر کرد

به‌گزارش آرانيوز ازاراک، نوربخش عسگری شامگاه شنبه در کارگروه توسعه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان مرکزی با اشاره به اینکه عملکرد درآمدهای استانی به لحاظ تخصیص استان، فروش اموال و مازاد درآمدها بخش مهمی دارد اظهار داشت: استان مرکزی قابلیت‌های خوبی برای کسب درآمدهای غیر نفتی دارد و امسال حدود 10 هزار و 895 میلیارد تومان درآمد مصوب وجود دارد که به نسبت 5 هزار میلیارد سال گذشته دوبرابر بوده است.

وی افزود: در مقطع چهارماهه حدود 2 هزار و 416 میلیارد تومان وصولی وجود داشته است که با تاکید بسیار استاندار دستگاه‌ها باید تلاش بیشتری برای وصول درآمدهای قانونی داشته باشند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی عنوان کرد: خوشبختانه در حوزه نرخ بیکاری به نسبت بهار 1400 که 7.9 بودیم در بهار 1401 نرخ بیکاری به 6.6 رسیده است همچنین نرخ تورم در تیرماه سال گذشته 43 درصد بوده که در تیرماه امسال به 42 درصد رسیده و کاهش داشته است.

عسگری خاطرنشان کرد: بیشترین تورم در خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و در حوزه هتل و رستوران‌ها وجود داشته است و در سایر موارد به نسبت تیرماه سال گذشته رشد کمتر و کاهشی وجود داشته است.

وی ادامه داد:با توجه به اینکه برای سال 1401 حدود 20 هزار نفر اشتغال پیش‌بینی شده است دستگاه‌های اجرایی که تسهیلاتی دریافت کردند گزارشاتی ارائه نمودند و مقرر شد در حوزه تبصره 16 و 18 اعتباراتی که به استان داده شده در این زمینه هدایت شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی بیان کرد: در حوزه اشتغال پایدار باید تلاش شود نسبت به پروژه‌های اقتصاد مقاومتی که پیشنهاد شده بود اعضا نظرات خود را اعلام کنند تا بتوان با محوریت بخش خصوصی این پروژه‌ها را به سرانجام رساند و از همه تسهیلات دولتی و غیر دولتی در راستای اشتغال پایدار و تثبیت اشتغالی که وجود دارد استفاده شود.

عسگری در خصوص تجارت خارجی تصریح کرد: استان در زمینه تجارت خارجی قابلیت‌های خوبی دارد که براساس گزارش در چهارماهه ابتدای سال گذشته از نظر ارزش ریالی 366 میلیون دلار صادرات وجود داشته است که در چهارماهه امسال 399 میلیون دلار و چیزی حدود 9 درصد صادرات وجود داشته است.

 

وی خاطرنشان کرد: میزان صادرات از نظر وزنی در چهار ماهه سال گذشته هزار و 623 هزار تن بوده که در چهارماهه امسال به 486 هزار تن صادرات رسیده که حدود 2.5 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی ادامه داد: در این جلسه مقرر شد سازمان صنعت، معدن و تجارت در حوزه صادرات هر ماه برنامه عملیاتی و عملکرد خود را ارائه دهد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار