کد خبر: ۹۴۶۹۰
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۹
براساس اعلام محیط زیست استان فارس شاخص کیفیت هوای شیراز امروز عدد ۱۱۲ را نشان می‌دهد که براساس وضعیت شاخص ناسالم برای گروه‌های حساس است.
آلودگی مجدد هوای شیراز پس از یک ماه/ شاخص کیفیت به ۱۱۲ رسید

به گزارش آرانیوز  از شیراز، هوای کلانشهر شیراز از ابتدای امسال در بازه‌های زمانی مختلف در وضعیت ناسالم قرار گرفته است و سبب شده که هشدارهای محیط‌ زیست برای پرهیز از رفت‌ و آمدهای غیرضروری در شهر ادامه داشته باشد.

براساس اطلاعات موجود شیراز هشتمین کلان‌شهر کشور است که بخشی از این آلودگی ناشی از وجود واحدهای صنعتی است که در محدوده شهر قرار دارند. علاوه بر آن کاهش بارش‌ها نیز پیش‌بینی آلودگی هوا را به‌دنبال داشته است. 

براساس اعلام محیط زیست استان فارس شاخص کیفیت هوای شیراز در 24 ساعت گذشته عدد 72 را نشان داده که کیفیت هوا را قابل قبول اعلام می‌کند و در ساعت 8 صبح امروز عدد 112 را نشان می‌دهد که براساس وضعیت شاخص ناسالم برای گروه‌های حساس است. 

قاسم نهاوندی، معاون پایش و نظارت محیط زیست استان فارس در گفت‌وگو با تسنیم ریزگردها و عوامل خارجی را عامل اصلی آلودگی در استان و شهر شیراز اعلام کرد که البته تالاب‌های خشکیده استان به این آلودگی دامن می‌زنند. 

 

به گفته وی خشکسالی‌های اخیر سبب شده که برخی از نقاط استان فارس که پیش از این تالاب بوده مستعد فرسایش شوند و با وزش شدید باد تولید گرد و غبار کند این در کنار نفوذ توده آلودگی از یک کشور یا استان دیگر آلودگی هوا در استان فارس را تشدید می‌کند. 

معاون حفاظت و پایش محیط زیست استان فارس با بیان اینکه اگر وزش باد شدید نباشد مشکل حادی از این تالاب‌های مستعد فرسایش ایجاد نخواهد شد، بیان کرد: بیشترین دلیل آلودگی هوا در سال جدید از کشورهای همسایه بوده البته خشکسالی‌ها نیز موثر است. 

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار