کد خبر: ۹۴۶۵۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۰
معاون عمرانی استاندار فارس:
شیراز - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار فارس از آغاز به کار سامانه «راهبر» در استان با هدف کاهش مراجعه حضوری و کم کردن هزینه‌های تردد روستاییان خبر داد.

سامانه «راهبر» در استان فارس آغاز بکار کرد

به گزارش آرانيوز ، محمود رضایی در همایش آموزشی و بهره برداری از سامانه راهبر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فارس که با حضور مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور برگزار شد، گفت: این سامانه در راستای بهبود عملکرد بنیاد مسکن، شفافیت و عدم مراجعه حضوری و کم کردن هزینه‌های رفت و آمد ارباب رجوع و روستاییان ایجاد شده است.

او افزود: ٣٠ درصد از جمعیت کشور در روستاها زندگی می‌کنند و دستگاه‌های فعال در بخش روستایی از گذشته وظایف خود را به شکل سنتی انجام می‌دادند اما سامانه راهبر عمدتاً در حوزه مشترک بنیاد مسکن و دهیاری است که بر اساس آن یکسری خدمات زمین و فنی و مهندسی در سطح روستاها از جمله تغییر کاربری، پروانه، تفکیک اراضی و…ارائه خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار فارس با بیان اینکه این سامانه از طریق تلفن همراه، دفاتر خدمات ارتباطی و یارانه‌های خانگی قابلیت اجرایی دارد، گفت: صرفه جویی در وقت و هزینه و کمک به شفاف سازی از اهداف راه‌اندازی این سامانه است.

رضایی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: بناست که طبق طرح نهضت ملی مسکن، در دوره‌ای چهار ساله، چهار میلیون واحد مسکونی احداث شود و برای فارس ٢٦٠ هزار واحد پیش‌بینی شده که بخش عمده‌ای از آن در شهرها و مابقی در روستاها احداث خواهد شد.

او اضافه کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی علاوه بر اینکه در روستاها وظایفی به عهده دارد، در مبحث ساخت واحدهای مسکونی تعدادی از شهرهای استان هم وظایفی بر اساس تفاهم نامه با وزارت راه و شهرسازی بر عهده گرفته است.

رضایی با بیان اینکه ۶۰ درصد از زمین مورد برای اجرای این طرح در شهرها تأمین شده و در آینده‌ای نزدیک برای دیگر بخش‌ها تأمین هم خواهد شد، عنوان کرد: پالایش نهایی ثبت نام کنندگان برای معرفی به بنیاد مسکن در حال انجام است و متناسب با اراضی، اقدامات اجرایی دنبال خواهد شد.

او همچنین با بیان اینکه در بسیاری از شهرهای فارس عملیات اجرایی واحدها آغاز شده است، ابراز امیدواری کرد در دوره‌ای چهار ساله، ٢٦٠ هزار واحد احداث شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار فارس، گفت: شرایط جغرافیایی برخی شهرها به گونه‌ای است که کمتر اراضی دولتی داریم و در چند شهر محدود از جمله؛ جهرم، مرودشت و کازرون کمبود زمین داریم.

وی ادامه داد: در شیراز نیز بعضی اراضی مربوط به نهادهای نظامی با توافق به این طرح اختصاص داده شده است.

رضایی اعلام کرد که با موافقت زیر راه و شهرسازی مقرر شده بخشی از اراضی بخش خصوصی برای اجرای این طرح با پول دولت اختصاص یابد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار