کد خبر: ۹۴۵۸۸
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۶
مدیرعامل منطقه آزاد تجاری و صنعتی ارس گفت: ارتباطات منطقه آزاد ارس و حوزه قفقاز با احیای کریدور شمال ـ جنوب بیشتر می‌شود.
احیای کریدور شمال ـ جنوب در استان آذربایجان شرقی/ ارتباطات منطقه آزاد ارس با حوزه قفقاز افزایش می‌یابد

به گزارش آرانیوز از تبریز ، مجید کیانی در دیدار با سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در نخجوان با بیان اینکه افزایش تعاملات بین‌المللی ارس در دستور کار این سازمان است اظهار داشت: منطقه آزاد ارس از جایگاه ویژه‌ای در میان مناطق آزاد کشور برخوردار بوده و تراز تجاری آن مثبت است، بر همین اساس این روند را باید تقویت کنیم.  

 

وی ادامه داد: تبادلات تجاری و میزان صادرات ارس به کشور‌های حوزه قفقاز باید بیش از میزان فعلی شود و این با حمایت دستگاه دیپلماسی و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود به‌ویژه احیای کریدور شمال جنوب ممکن می‌شود.

کیانی ایفای نقش دیپلمات‌های ایران را در کشور‌های ارمنستان و جمهوری آذربایجان برای احیای کریدور شمال به جنوب و تبدیل جلفا به ثقل ترانزیتی شمال غرب خواستار شد و اظهار کرد: دستور رئیس جمهور برای اجرای ماده 65 احکام دائمی برنامه توسعه کشور بسیاری از ناهماهنگی‌های مرزی را رفع خواهد کرد و گمرک باید هماهنگ با سازمان منطقه آزاد ارس عمل کند تا ترانزیت و تجارت تسهیل شود.

مدیرعامل منطقه آزاد تجاری و صنعتی ارس افزود: در حوزه ارتباطات گردشگری، توریسم سلامت، جذب دانشجو برای پردیس‌ها، احیا ارتباطات ریلی به ویژه استفاده از ظرفیت راه‌آهن نخجوان- تبریز - مشهد و افزایش سطح تجارت با نخجوان هدف‌ها ترسیم شده است.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در نخجوان هم با بیان ضرورت تقویت زیرساخت‌های توریسم سلامت در منطقه گفت: ظرفیت توریسم سلامت موجب تقویت گردشگری منطقه آزاد ارس می‌شود.

احمد حسینی توریسم سلامت را یکی از ظرفیت‌های ایران در جذب گردشگر عنوان و خاطرنشان کرد: تبلیغات بیشتر در حوزه گردشگری و ایجاد ظرفیت‌های جدید در ارس به ویژه در حوزه درمانی برای انجام جراحی‌های سرپایی، تشخیص‌ها و معاینات اولیه می‌تواند در افزایش سفر‌ها موثر واقع شود.

وی همکاری‌های علمی، گردشگری، ورزشی، برگزاری مسابقات مشترک و افزایش تعاملات زیست‌محیطی را از دیگر مواردی خواند که در تقویت ارتباطات منطقه آزاد ارس با نخجوان موثر است.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار