کد خبر: ۹۴۵۶۵
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۹
مدیرعامل شرکت آبفا استان فارس عنوان کرد؛
شیراز- مدیرعامل شرکت آبفا استان فارس گفت: با افتتاح طرح‌های هفته دولت در فارس ٢۴٢ هزار نفر از این طرح‌ها بهره مند می‌شوند.

بهره مندی ٢۴٢ هزار نفر درفارس از طرح های هفته دولت در حوزه آبفا

به گزارش آرانیوز ، صادق پور صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: ٣۶ شهرستان جامعه هدف این شرکت را شامل می‌شود که دارای ١١٧ شهر و بیش از چهار هزار روستا تحت این پوشش قرار دارند.

وی ادامه داد: بیش از هزار حلقه چاه مورد استفاده قرار گرفته است تا آب مورد نیاز شهرستان‌های مورد پوشش تأمین شود این در حالی است که از سدهای سلمان فارسی، دوردزن، چشمه عاشق و سد کوثر در استان کهگیلویه و بویراحمد و سد محرم در بوشهر آب استان فارس را تأمین می‌کنند.

به گفته این مقام مسئول ٨۵ درصد از آب استان از منابع زیر زمینی و ١۵ درصد از منابع سطحی تأمین می‌شود این در حالی است که ۴٢ درصد آب‌های احصا شده در ردیف دریافت آب‌ها قرار نگرفته است.

صادق پور تاکید کرد: ٢٠٠ لیتر سرانه مصرف آب در استان بوده که این میزان سرانه مصرف در فارس بسیار زیاد بوده و سفره‌های زیر زمینی در استان فارس نیز در حال کاهش است این در حالی است که عمیق‌ترین چاه کشور در استان فارس و در شهرستان جهرم به عمق ۵٠٠ متر حفر شده است.

مدیرعامل شرکت آبفا استان فارس تاکید کرد: ١۶٠ پروژه عمرانی در فارس در حال انجام است لازم به ذکر است که طی سال ١۴٠٠ بیش از ١۴٠ چاه در راستای تأمین آب حفر شده است.

او خاطرنشان کرد: اعتباراتی که دولت برای طرح‌های عمرانی به استان فارس اختصاص داده است بالغ بر هزار میلیارد تومان است.

وی تاکید کرد: بیش از ۴٠ پروژه پیش از هفته دولت در استان فارس اجرایی شده و با بهره برداری از این طرح‌ها ٢۴٢ هزار نفر از این پروژه‌ها بهره مند خواهند شد.

صادق پور ادامه داد: ٢٩ کیلومتر حفر و توسعه خط انتقال و ۵۵ کیلومتر اصلاح خط انتقال، برق رسانی به ایستگاه‌های پمپاژ با اعتباری بالغ بر ٧٧ میلیارد تومان بوده که در شهرستان‌های مختلف استان طرح‌های مختلفی نیز ایجاد و بهره برداری خواهند شد.

به گفته این مقام مسئول خط لوله انتقال آب کازرون با اعتباری بالغ بر ۶١ میلیارد ریال در هفته دولت به عنوان یکی پروژه‌های شاخص افتتاح خواهد شد این در حالی است که ٧ شهرستان فارس نیز از شبکه فاضلاب استفاده کرده و میزان مشترکان فاضلاب نیز ۵۶ هزار نفر بوده‌اند.

وی در خصوص خسارت‌های سیل عنوان کرد: هفت شهر و ١۶٠ روستا خسارت دیده‌اند و کمتر از ٧٢ ساعت آب شهرستان‌ها وصل شد این در حالی است که ۵٠٠ میلیارد تومان خسارت به استان وارد شده و شهرستان‌هایی نظیر مرودشت، خرامه و … خسارت دیده‌اند.

وی در پایان تاکید کرد: روستاهای بالای ٢٠ خانوار که پروژه خط انتقال آب نداشته باشند وجود ندارد اما برخی از مکان‌هایی که کمتر از ٢٠ خانوار هستند در برخی از آنان به صورت سیار آبرسانی می‌شود.

 

برچسب ها: شیراز ، هیئت دولت ، فارس
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار