کد خبر: ۹۴۵۳۶
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۴
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون بالاترین رقم اعتباری مصوبات سفرهای استانی رئیس‌جمهور به استان‌های سیستان و بلوچستان و خوزستان اختصاص یافته است.
اختصاص بالاترین رقم اعتباری سفرهای استانی به سیستان و بلوچستان

به گزارش آرانیوز اززاهدان، به نقل از روابط عمومی استانداری، مهرداد عرب‌اول اظهارداشت: در سفر استانی رئیس‌جمهور به سیستان و بلوچستان در شهریورماه گذشته، مسائل مختلف استان به صورت میدانی بررسی و با 127 مصوبه همراه شد که 30 مصوبه تاکنون به صورت کامل اجرا شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه 13 وزارتخانه، چهار بنیاد، صندوق کارآفرینی امید و صدا و سیما در مرکز برای سیستان و بلوچستان مصوبه داشتند، ادامه داد: مجموع ریالی کل اعتبارات مربوط به مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان 21 هزار میلیارد تومان و 250 میلیون یورو بوده که دو هزار میلیارد تومان آن از دی‌ماه تا پایان سال 1400 پیش از موعد محقق شده و با اختصاص این اعتبار بسیاری از پروژه‌هایی که راکد و متوقف بودند یا روند اجرایی کندی داشتند، فعال شدند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سیستان و بلوچستان درباره مهم‌ترین دستاوردهای سفر رئیس جمهور به این استان، گفت: افتتاح 110 کیلومتر بزرگراه و راه اصلی تا مردادماه امسال و آسفالت نزدیک به 358 کیلومتر راه روستایی، از جمله دستاوردهای مهم سفر استانی است.

وی از آغاز عملیات اجرایی 8 پل بزرگ در پی سفر رئیس جمهور به استان خبر داد، افزود: تاکنون دو پل مهرستان و صفرزایی به بهره برداری رسیده است.

 رئیس سازمان مدیریت و برنامه ‎ریزی سیستان و بلوچستان اضافه کرد: اجرای کامل شبکه آب شهرهای بریس و پسابندر، اتمام ساخت تصفیه خانه فاضلاب کنارک و اتمام ساخت ایستگاه پمپاژ فاضلاب چابهار، شروع عملیات حفاری 40 حلقه چاه برای تامین آب روستایی، اتمام حفر 10 حلقه چاه در منطقه حرمک و تست مدار خط اول با ظرفیت 250 لیتر بر ثانیه و تهیه و تحویل قریب به 300 منبع هزار لیتری آب برای عشایر در سطح استان از دیگر مصوباتی است که در حوزه آب و فاضلاب اجرایی شده است.

عرب‌اول تصریح کرد: تسریع در بررسی صدور مجوز ماده 23 طرح انتقال آب از تهلاب به زاهدان و پیش‌بینی اعتبار شروع عملیات اجرایی آن توسط سازمان برنامه و بودجه کشور، اختصاص ردیف بودجه برای پروژه انتقال آب به سیستان و بلوچستان از دریای عمان و انتقال آب از چاه نیمه شماره 2 به 1 و از 3 به 4 در سال 1400 از دیگر مصوبات مهم محسوب می‌شود که اجرایی شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‎ ریزی سیستان و بلوچستان با اشاره به گازدار شدن شهرستان زابل و سیمان سیستان در اردیبهشت ماه امسال، افزود: همچنین گازرسانی به شهرستان خاش تا شهریور ماه امسال انجام خواهد شد و شهرستان میرجاوه و روستاهای اطراف هم علاوه بر برنامه مصوب وزارت نفت برای توسعه شبکه گازرسانی تعیین شده است.

 

وی با اشاره به تحویل 40 زمین چمن مصنوعی در 26 شهرستان استان و اتمام پروژه‌های احداث خانه کشتی زابل و احداث ورزشگاه چندمنظوره چابهار تا هفته دولت امسال، گفت: تامین 100 میلیارد تومان از اعتبارات مسئولیت اجتماعی وزارت نفت برای حوزه آموزش، بهداشت و درمان، راه روستایی و آب روستایی، تکمیل یک بلوک از خوابگاه خواهران دانشگاه زابل و تامین 33 میلیارد تومان اعتبار نقدی برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری استان از دیگر دستاوردهای سفر رئیس جمهور به استان سیستان و بلوچستان است.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار