کد خبر: ۹۴۵۲۶
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۹
معاون استاندار ایلام تاکید کرد؛
ایلام-معاون عمرانی استاندار ایلام بر لزوم جلوگیری از ساخت ساختمان‌های ناایمن در ایلام تاکید کرد.

لزوم جلوگیری از ساخت ساختمان‌های ناایمن در ایلام

به گزارش آرانیوز، سعید هژبری روز سه شنبه در نشست کارگروه استانی پایش و کنترل ساختمان‌های ناایمن و ساخت و سازهای غیرمجاز خواستار شناسایی ساختمان‌های ناایمن شهری و روستایی شد و اظهار کرد: نظارت دقیق و مستمر بر ساخت‌و سازهای شهری و روستایی ضروری است.

وی بر نظارت دقیق نظام مهندسی و شهرداری‌ها تاکید کرد و افزود: شهرداری‌ها با فعال کردن پلیس ساختمان و بازدیدهای شبانه از ساخت و سازهای غیرمجاز جلوگیری کنند.

معاون استاندار ایلام، شناسایی ساختمان‌های ناایمن در نقاط شهری و روستایی را با اهمیت دانست و ادامه داد: ساختمان‌های نا ایمن در روستاها توسط بنیاد مسکن و در نقاط شهری توسط شهرداری‌ها شناسایی شوند.

هژبری، خواستار بررسی دقیق روستاهای مستعد رانش‌زمین شد و بیان کرد: در سالهای گذشته تعدادی از روستاها با مشکل رانش زمین مواجه شد که شناسایی و سپس اقدام متناسب با این موضوع باید در دستور کار بنیاد مسکن قرار گیرد.

معاون استاندار ایلام، فرهنگسازی در زمینه پیشگیری از ساخت و سازهای غیر استاندارد را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: آموزش شهروندان و آشنایی با مسائلی که ایمنی ساختمان‌ها را با خطر مواجه می‌کند، باید در دستور کار قرار گیرد.

وی، شهرداری، نظام مهندسی و راه و شهرسازی را سه ضلع اصلی دخیل در موضوع کنترل و پایش ساختمانهای ناایمن اعلام کرد و گفت: تمام اضلاع این مثلث باید همگون شوند و با دقت بیشتری موضوع را رصد کنند.

معاون استاندار ایلام ادامه داد: سازمان نظام مهندسی نظارت قانونی خود را بر ساختمان‌ها افزایش دهد و در خصوص طراحی نقشه‌های دوم با دقت نظر و جدیت وارد میدان شود.

وی از سازمان نظام مهندسی خواست فهرست ساختمان‌های ناایمنی که مشکل سازه‌ای دارند را معرفی کند و افزود: اگر این ساختمان‌ها در حال ساخت هستند متوقف شوند تا طراحی مقاوم سازی آنها صورت پذیرد.

هژبری، آموزش فنی پرسنل در حوزه ساختمان را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: اگر به دنبال کیفی سازی هستیم باید آموزش مهارتی و فنی پرسنل حوزه ساخت و ساز را در دستور کار قرار دهیم.

وی با بیان اینکه باید به سمت محدودسازی ساختمان‌های ناایمن حرکت کنیم، تاکید کرد: اهمال در رعایت نکات استاندارد و ایمنی شهرسازی، با امنیت و سلامت جامعه ارتباط مستقیم دارد لذا همه ما باید به وظایف خود عمل کنیم.

وی در پایان با بیان اینکه اگر ما به عنوان مدیر به وظایف خود عمل نکنیم جامعه دچار آسیب خواهد شد، بیان کرد: امیدوارم کار به جایی برسد که سیما و منظر شهری در شأن شهروندان ایلامی باشد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار