کد خبر: ۹۴۵۱۵
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۸
عضو شورای اسلامی شهر یزد گفت: بازار چارسوق می‌تواند به بازار تخصصی صنایع دستی تبدیل شود تا صنایع دستی هنرمندان به صورت گسترده در معرض دید همشهریان باشد.

تبدیل بازار چارسوق یزد به بازار تخصصی صنایع دستی

به گزارش آرانيوز از یزد، بی‌بی فاطمه حقیرالسادات در جلسه کمیسیون گردشگری میراث فرهنگی و صنایع دستی شورای اسلامی شهر اظهار کرد: همچنین می‌توان از ظرفیت مجموعه کاروانسراهای موجود در بازار قدیمی یزد و اماکنی که در تملک اوقاف است در زمینه صنایع دستی استفاده کرد.

وی ادامه داد: فراخوانی برای طراحی پکیج‌های مختلف صنایع دستی منطبق با ویژگی‌های جمعیت شناسی مخاطبان و ایده و سطح بندی هدایای اهدایی شهرداری و شورا توسط انجمن صنایع دستی داده شود.

حقیرالسادات خاطر نشان کرد: کمیته تولید محتوا در صنایع دستی یزد با مشارکت میراث، شهرداری و هنرمندان بخش خصوصی نیز با محوریت میراث ایجاد شود و طراحی برای کاربردی کردن محصولات بومی صنایع دستی یزد درخصوص رونق بیشتر، ارائه شود.

وی بر لزوم توجه و حمایت ویژه از هنرمندان بومی شهر تصریح کرد: برای درجه بندی هنرمندان صنایع دستی و تهیه شناسنامه هنری به آن‌ها برنامه ریزی و برای سفارشی سازی صنایع دستی برای زیباسازی شهری توسط معاونت خدمات شهری و سازمان فرهنگی ورزشی با همراهی انجمن صنایع دستی و هنرمندان انجام شود.

عضو شورای شهر افزود: مرکز آموزش‌های صنایع دستی توسط میراث فرهنگی نیز احیا و حمایت شود و رویدادهای تخصصی صنایع دستی مناسب با تقویم سالانه در نقاط مختلف شهر برگزار شود.

 

 

 

48

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار