کد خبر: ۹۴۵۰۹
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰
رشت- استاندار گیلان از شرکت های جمهوری تاتارستان برای فعالیت تجاری در این استان دعوت کرد.

استاندار از شرکت های تاتارستان برای فعالیت در گیلان دعوت کرد

به گزارش آرانيوز ، اسد الله عباسی ظهر سه شنبه در گفتگوی تصویری با رستم مینیخانف رئیس جمهوری تاتارستان روسیه از علاقمندی برای گسترش همکاری با این جمهوری بر اساس اصول سه گانه و راهبردهای سیاست خارجی جمهوری اسلامی خبر داد و افزود: این همکاری می‌تواند در غالب حوزه‌های مختلف تجاری، اقتصادی و کشاورزی صورت پذیرد.

وی با تاکید بر اینکه استان گیلان با وجود ظرفیت‌های متعدد می‌تواند دروازه ورود به ایران برای همکاری با جمهوری تاتارستان باشد، گفت: راه آبی مشترک از دریا خزر و رود ولگا این همکاری را تسریع دهد.

عباسی با اشاره به پیوند فرهنگی بین دو کشور اظهار کرد: ارتباط و تفاهم نامه توسعه همکاری اقتصادی اتاق بازرگانی گیلان و جمهوری تاتارستان در سال‌های گذشته زمینه همکاری لازم را فراهم ساخت.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه در حوزه مراکز تحقیقاتی می‌توان پروژه‌ای مشترک اجرا کرد، اضافه کرد: منطقه آزاد انزلی نیز بستری مناسب برای توسعه همکاری در شبکه حمل و نقل دریایی را فراهم سازد.

عباسی با دعوت از شرکت‌های تاتارستانی برای فعالیت تجاری در گیلان گفت: نقشه راه مناسبات تجاری از طرق رؤسای اتاق بازرگانی فراهم شود.

وی با پیشنهاد برگزاری اجلاس بعدی شورای بین المللی همکاری‌های تجاری اتاق‌های بازرگانی طی سال آینده در جمهوری تاتارستان افزود: استانداری گیلان آماده همکاری در بخش خصوص برای برگزاری نمایشگاه‌های مختلف در تاتارستان را دارد.

عباسی در ادامه گفت: گیلان آمادگی برپایی نمایشگاه توانمندی‌های تجاری و صنعتی کشور روسیه در شهر رشت و یا منطقه آزاد انزلی و نیز صادرات محصولات کشاورزی و مصالح ساختمانی به تاتارستان و واردات گوشت حلال گاو و گوسفند و غلات از آن کشور را دارد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار