کد خبر: ۹۴۵۰۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۰
آرانیوز گزارش می‌دهد:
قیمت دلار امروز سه‌شنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۱، بر خلاف روزهای گذشته افزایشی است. دلار دیروز پس از مدت‌ها به کانال‌ها ۲۹ هزار تومانی وارد شده بود اما امروز بار دیگر به سطح ۳۰ هزار تومانی بازگشته است. اخبار و سیگنال‌های موثر بر بازار را بخوانید.

بازگشت دلار به کانال ۳۰ هزار تومانی/ قیمت دلار، ۲۵ مرداد ۱۴۰۱

به گزارش آرانیوز، دلار امروز در بازارهای مختلف نوساناتی داشت. قیمت دلار در صرافی ملی با کاهش نسبت به روز گذشته، ۲۸۰۷۰ تومان اعلام شد.

اما دلار در بازار آزاد بر اساس گزارش بعضی کانال‌های تلگرامی، بر خلاف روز گذشته روند افزایشی دارد و به کانال ۳۰ هزار تومان بازگشته است. از روهای پایانی هفته گذشته تا دیروز،، نرخ دلار کاهشی بود. روز گذشته نیز روند نزولی قیمت دلار ادامه داشت و دلار پس از مدت‌‌ها به کانال ۲۹ هزار تومان بازگشت. اما به نظر می‌رسد پاسخ مشروط ایران به متن پیشنهادی اتحادیه اروپا و عدم واکنش صریح طرف اروپایی به این پاسخ، ابهامات بازار را نسبت به آینده افزایش داده. در نتیجه روند نرخ ارز معکوس شده. ارز آمریکایی در لحظه تنظیم این گزارش به حدود ۳۰,۱۰۰ تومان رسیده است. معاملات غیرقانونی دلار فردایی نیز روند افزایشی دارد.

دلار توافقی نیز همچنان در کانال ۲۸ هزار تومان نوسان دارد اما روند آن در مقایسه با روز گذشته افزایشی است. اکنون دلار در بازار توافقی، حدود ۲۸,۹۴۹ تومان معامله می‌شود. دلار هرات هم به کانال ۳۰ هزار تومانی بازگشته است.

ه گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز، قیمت دلار نیمایی امروز با ۰٫۰۲ درصد کاهش نسبت به روز گذشته، به قیمت ۲۶۳,۰۵ تومان رسیده است.

همچنین قیمت ارز آمریکایی در سامانه متشکل ارز نیز با ۰،۱۰ کاهش به ۲۷۹۳۱ تومان رسیده است.

سیگنال‌های موثر بر قیمت دلار

به گزارش تجارت‌نیوز، در مدت اخیر بازارهای مالی از جمله دلار، تحت تاثیر مذاکرات وین و اخبار سیاسی قرار داشتند. در این روزها نیز سیگنال‌هایی از مذاکرات هسته ای برای بازار دلار ارسال شده است.

شب گذشته ایران پاسخ خود را به مذاکرات برجام برای اتحادیه اروپا ارسال کرد. اتحادیه اروپا نیز ساعاتی بعد تایید کرد که پاسخ ایران را دریافت کرده است.

مشاور هیات مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی در مذاکرات وین، به شبکه خبری الجزیره گفت:«مسائل باقی‌مانده در مورد بازگشت به توافق هسته‌ای حل شده است.»

واکنش‌ها به پاسخ ایران

یک دیپلمات غربی به نقل از هیات مذاکره‌کننده فرانسوی گفت: جمهوری اسلامی ایران متن پیشنهادی اتحادیه اروپا در مورد مذاکرات هسته‌‌ای را به صورت مشروط می‌پذیرد. به این معنی که سیاست گام به گام لغو تحریم‌ها را در قبال بازگشت به تعهدات برجامى پیش خواهد گرفت.

اما «لورا روزن» خبرنگار آمریکایی به نقل از یک مقام اروپایی در توئیتر نوشت که پاسخ ایران عمدتا در حوزه مسائل تحریمی است. آنها درخواست‌های سختی در مورد تحریم‌ها دارند (اصلاحات پرس).

نشریه پولیتیکو با استناد به اظهارات یک مقام غربی ادعا کرده است که پاسخ ایران خواسته‌های بیشتری در زمینه تحقیقات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره منشا ذرات مواد هسته‌ای که پیش‌تر کشف‌شده توسط بازرسان آژانس طی سال‌های گذشته در محل‌های مختلف، مطرح نمی‌کند.

تهران با این تحقیقات مخالفت کرده و اصرار دارد توافق هسته‌ای تنها در صورتی می‌تواند احیا شود که این تحقیق توسط آژانس، برای همیشه مختومه اعلام شود

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار