کد خبر: ۹۴۴۹۴
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰
قیمت روبل امروز سه‌شنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ نوساناتی داشت؛ نرخ روبل در لحظه تنظیم این خبر ۴۹۵ تومان است. بیشترین قیمت در طول روز چقدر است؟

قیمت روبل امروز سه‌شنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۱/ سرمایه‌گذاری شاهزاده میلیاردر عربستانی در انرژی روسیه

به گزارش آرانیوز، بر اساس اعلام شبکه اطلاع‌رسانی ارز، طلا و سکه، قیمت روبل امروز سه‌شنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ نوساناتی دارد. نرخ روبل در لحظه تنظیم این خبر ۴۹۵ تومان است. بیشترین قیمت روز هم ۵۰۷ و پایین‌ترین قیمت آن ۴۹۳ تومان بوده است.

همچنین متوسط قیمت ارز ملی روسیه در سایت کانون صرافان ایران، ۴۶۰ تومان اعلام شده است. بانک مرکزی قیمت روبل را کاهشی و ۶۸۴ تومان اعلام کرده است.

 سرمایه‌گذاری شاهزاده میلیاردر عربستانی در انرژی روسیه

بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز، یک شرکت سرمایه‌گذاری متعلق به ولید بن طلال، شاهزاده میلیاردر عربستانی، در بازه زمانی بین ماه فوریه تا ماه مارس به شکلی بی سر و صدا بیش از ۵۰۰ میلیون دلار را در سه شرکت بزرگ انرژی روسیه سرمایه‌گذاری کرده است.

این شرکت تحت عنوان شرکت هولدینگ «کینگدام» اعلام داشته در تاریخ ۲۲ فوریه دو روز قبل از حمله روسیه به اوکراین میزان ۳۶۵ میلیون دلار را در شرکت «گازپروم» سرمایه‌گذاری کرده است.

آنطور که رویترز نوشته است این هولدینگ با سرمایه‌گذاری در این شرکت‌های حوزه انرژی روسیه شامل شرکت‌های گازپروم، روس‌نفت و لوک‌اویل، احتمالاً به دنبال کسب دارایی‌هایی با ارزشی کمتر از ارزش واقعی آنها بوده اما این اقدام در حالی انجام شد که بسیاری از کشورهای غربی پس از حمله روسیه به اوکراین در ۲۴ فوریه، تحریم‌هایی را علیه این شرکت‌های انرژی روسیه و مدیران آنها اعمال کردند.

عربستان سعودی و دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس تاکنون تلاش کرده‌اند موضع بی طرفی خود را در قبال جنگ در اوکراین حفظ کنند و برخی از مقامات غربی را که به دنبال منزوی کردن روسیه به بهانه این حمله بوده‌اند، ناامید کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، شرکت هولدینگ کینگدام در ماه فوریه در رسیدهای سپرده جهانی شرکت‌های گازپروم و روس‌نفت به ارزش ۱٫۳۷ میلیارد ریال عربستان (۳۶۵ میلیون دلار) و ۱۹۶ میلیون ریال عربستان (۵۲ میلیون دلار) سرمایه‌گذاری کرد.

همچنین بر طبق اسناد و مدارک تنظیمی که مورد استناد این گزارش قرار گرفتند، این شرکت همچنین بین ماه‌های فوریه و مارس سال جاری میلادی ۴۱۰ میلیون ریال عربستان (۱۰۹ میلیون دلار) هم در رسیدهای سپرده‌گذاری آمریکای شرکت لوک‌اویل سرمایه‌گذاری کرده است. این شرکت هیچ دلیلی برای هیچ یک از این سرمایه‌گذاری‌های مشخص خود ارائه نکرد.

هولدینگ کینگدام که ۱۶٫۹ درصد سهام آن متعلق به صندوق ثروت حاکمیتی عربستان سعودی به ریاست محمد بن سلمان ولیعهد این کشور است، پیش از این جزئیات سرمایه‌گذاری های خود را فاش نکرده بود.

ولید بن طلال پس از قمار موفقیت‌آمیز بزرگی که روی شرکت «سیتی گروپ» در دهه ۱۹۹۰ داشت به شهرت بین‌المللی رسید و همچنین یکی از اولین سرمایه گذاران شرکت «اپل» بود.

این شاهزاده همچنین با سرمایه‌گذاری در شرکت‌های خارجی دیگری مانند «اوبر» و «توییتر» صدها میلیون دلار درآمد کسب کرده است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار