کد خبر: ۹۴۴۷۲
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۳
هواشناسی خراسان‌جنوبی هشدار داد؛
بیرجند- مدیرکل هواشناسی خراسان‌جنوبی نسبت به وزش باد شدید در استان هشدار سطح زرد داد و گفت: دمای هوا هم دو تا سه درجه کاهش می یابد.

پیش بینی وزش باد شدید در خراسان جنوبی/هوا خنک تر می‌شود

علیرضا خندان رو در گفت و گو با آرانیوز  با اشاره به صدور هشدار سطح زرد برای خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: این هشدار برای بعد از ظهر سه شنبه ۲۵ مردادماه تا اواخر وقت پنج شنبه ۲۷ مردادماه است.

مدیرکل هواشناسی خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: با توجه به این هشدار پیش بینی می‌شود که شاهد وزش شدید تا خیلی شدید باد، وقوع گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا به ویژه در نواحی شرقی خراسان‌جنوبی و مرز شرقی باشیم.

خندان رو ادامه‌داد: منطقه اثر این وضعیت آب و هوایی نهبندان، سربیشه، حاجی آباد، زیرکوه، خوسف، درمیان، سرایان، بیرجند، طبس، فردوس، بشرویه و قائنات است.

وی افزود: با توجه به وزش شدید باد احتمال خسارت به پوشش و سازه‌های گلخانه و سقف‌های موقت، احتمال خسارت به بخش کشاورزی و شکسته شدن درختان خشک و آسیب پذیر، کاهش کیفیت هوا و احتمال اختلال در تردد طی برخی ساعات وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی خراسان‌جنوبی گفت: در شرایط هشدار سطح زرد توصیه به پرهیز از سفرهای غیر ضرور به ویژه در محورهای مواصلاتی استان‌های همجوار چون نهبندان به زابل، خودداری از رفتن به فضای باز به ویژه برای سالمندان، کودکان و افراد دارای بیماری زمینه‌ای و خاص، بررسی استحکام سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی، مراقبت از کندوهای زنبور عسل و غیره را داریم.

خندان رو با اشاره به اینکه برای امروز و فردا دمای هوا بین دو تا سه درجه کاهش می‌یابد، یادآور شد: در شبانه روز گذشته بیرجند با ۱۵ درجه خنک‌ترین و دهسلم با ۴۳ درجه سلسیوس گرم‌ترین نقاط خراسان جنوبی بودند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار