کد خبر: ۹۴۴۶۹
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۷
معاون روابط عمومی سپاه انصارالحسین استان همدان (ع) از برگزاری یادواره شهدای عملیات رمضان با حضور محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی خبر داد.
یادواره شهدای عملیات رمضان با حضور رئیس مجلس در همدان برگزار می‌شود

به گزارش آرانیوز  از همدان، به نقل از روابط عمومی سپاه انصارالحسین(ع)، علی اکبر کریم‌پور اظهار داشت: یادواره شهدای عملیات رمضان و مراسم گرامیداشت سالروز حضور سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در همدان با حضور محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی روز پنجشنبه 27 مرداد ماه از ساعت 17:30 در حسینیه امام خمینی(ره) استان همدان برگزار می‌شود.

معاون روابط عمومی سپاه انصارالحسین همدان (ع) همدان با اشاره به نقش موثر و جاودان رزمندگان و شهدای استان همدان در دوران دفاع مقدس عنوان کرد: در عملیات رمضان 160 نفر از رزمندگان استان به شهادت رسیدند که از این تعداد 64 شهید مفقودالاثر هستند.

وی با بیان اینکه این عملیات پس از بیت‌المقدس جزو بزرگ‌ترین عملیات‌ها در زمان خود بود، تصریح کرد: با ایثار و رشادت رزمندگان اسلام، ضربه مهلکی بر دشمن وارد شد که در تلافی آن نماز جمعه همدان را بمباران کرد که در این بمباران 110 نفر از نمازگزاران همدانی شهید و 600 نفر مجروح شدند.

عملیات رمضان اولین عملیات برون مرزی ایران در دفاع مقدس بود که با مشارکت ارتش و سپاه صورت که در این عملیات سه گردان توسط سردار شهید حاج حسین همدانی از همدان به این عملیات اعزام شد که مسئول محور سردار شهید علیرضا حاجی بابایی، جانشین سردار شهید حبیب مظاهری و فرماندهان گردان‌ها نیز شهید محمد دلاوری از تویسرکان و سردار حاج جعفر مظاهری و جعفر علی‌ئی بودند که تحت امر سردار سلیمانی در این عملیات شرکت داشتند.

 

یادآور می‌شود، نخستین یادواره شهدای استان همدان در عملیات رمضان باحضور سپهبد سردار سرلشکر حاج قاسم سلیمانی در مرداد ماه سال 97 برگزار شد.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار