کد خبر: ۹۴۴۳۱
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۹
دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی گفت: خوشبختانه در هفته جاری نسبت به هفته گذشته بیماری کرونا در تعداد موارد مثبت، بیماران بستری در بیمارستان‌ها، بیماران بستری در بخش مراقبت‌های ویژه و همچنین مرگ و میر بر اثر این بیماری در استان روند کاهشی داشته است.

غلامرضا شریف‌زاده، دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی امروز در گفت‌وگو با آرانیوز از بیرجند اظهارداشت: خوشبختانه در هفته جاری تعداد موارد مثبت کرونا در استان کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: البته نمی‌توان خوشبین به آن باشیم که روند نزولی در استان ایجاد شده زیرا یکی از دلایل کاهش موارد مثبت در استان در هفته جاری نسبت به هفته گذشته به طور قطع تعطیلات بوده است.
دبیر ستاد دانشگاهی پبشگیری و کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی افزود: پیش‌بینی می‌شود اگر طی چند روز آینده همچنان کاهش موارد مثبت در استان وجود داشته باشد می‌توانیم بگوییم پیک موج هفتم را سپری کرده و وارد سیر نزولی آن شده‌ایم.
شریف‌زاده با اشاره به اینکه موارد بستری در بیمارستان ها نیز خوشبختانه در استان روند کاهشی دارد، اضافه کرد: در بحث مرگ‌ومیر ناشی از بیماری کرونا نیز از 15 مردادماه تا امروز تنها یک مورد فوتی در استان وجود داشته، علی‌رغم اینکه در هفته دوم مردادماه در استان 15 مورد فوتی را در استان شاهد بوده‌ایم که بیشتررین موراد مرگ در پیک هفتم در این بازه زمانی اتفاق افتاده است.
وی ادامه داد: بستری در بخش مراقبت‌های ویژه و موارد بد حال نیز در استان کاهش یافته است.
دبیر ستاد دانشگاهی پبشگیری و کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی یادآور شد: به طور قطع اگر رعایت پرتوکل‌های بهداشتی و به ویژه تکمیل واکسیناسیون مدنظر مردم باشد امیدواریم تا پایان هفته روند کاهشی ادامه یابد و با اطمینان بتوانیم بگوییم که وارد شیب قله نزولی پیک هفتم شده‌ایم.
شریف‌زاده با بیان اینکه در موج سوم کرونا در استان به طور متوسط هفته‌ای 10 مورد مرگ داشته‌ایم که خوشبختانه در حال حاضر موارد مرگ به شدت کاهش یافته که یکی از دلایل اصلی آن واکسیناسیون است، بیان داشت: در موارد بستری که در این موج بسیار کم شده و کمتر از 50 نفر بستری شده‌اند به طور قطع اثرگذاری واکسیناسیون واضح بوده لذا از مردم خواهش می‌کنیم تا حتما نسبت به تزریق واکسن‌های دز سوم و چهارم اقدام کنند.
وی با اشاره به اینکه پوشش نوبت اول و دوم واکسیناسیون کووید 19 در استان خوب بوده و مشابه سایر نقاط کشور هستیم، اما متأسفانه در پوشش نوبت سوم و چهارم استان در رتبه پایین قرار داشته بنابراین از مردم خواسته می‌شود تا برای تکمیل مراحل واکسیناسیون خود اقدام کنند، افزود: در شرایط فعلی تنها دو راهکار تزریق واکسن و زدن ماسک برای کاهش موارد مبتلا به این بیماری وجود دارد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار