کد خبر: ۹۴۴۲۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۳
جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان از دستگیری اعضای باند 6 نفره سارقان و کشف 300 دستگاه گوشی تلفن همراه مسروقه از آنان خبر داد.

به گزارش آرانیوز از اصفهان به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار محمدرضا هاشمی‌فر جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان اظهار داشت: کارآگاهان ۳ پایگاه شرق، غرب و جنوب پلیس آگاهی استان اصفهان با اشرافیت کامل بر تحرکات افراد مجرم در ۳ عملیات جداگانه و ضربتی ۳ باند سارقان و مالخران گوشی تلفن همراه، باند سارقان جیب‌بُر و کیف‌زن و باند سارقان خودرو را شناسایی و دستگیر کردند.

وی با بیان اینکه در مجموع این ۳ عملیات ۱۲ متهم دستگیر شدند، افزود: از باند اول که متهمان آن‌ها ۶ نفر بودند ۳۰۰ دستگاه گوشی تلفن همراه به ارزش بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال کشف شده است.

 

هاشمی‌فر گفت: از باند دوم که ۳ زن بودند و در اتوبوس‌های بی آرتی و محدوده گلستان شهدای شهر اصفهان اقدام به جیب‌بُری و کیف‌زنی می‌کردند نیز ۴ دستگاه گوشی تلفن همراه به سرقت رفته کشف شده است.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان بیان کرد: باند سوم نیز که ۳ مرد بودند که در زمینه سرقت خودروهای سواری فعالیت می‌کردند و از این باند نیز ۷ دستگاه خودروی مسروقه کشف شده که ارزش آن‌ها برابر ارزیابی کارشناسان مربوطه ۱۵ میلیارد ریال برآورد شده است.

وی سهل‌انگاری مالباختگان در حفظ و نگهداری اموال خود را یکی از دلایل موفقیت سارقان در ارتکاب عمل مجرمانه خود عنوان کرد و گفت: به مردم توصیه می‌کنیم هوشیاری خود را بیشتر کرده و هنگام استفاده از گوشی تلفن همراه حین تردد و حرکت در مسیر خیابان‌ها مراقب اطراف خود باشند و به جای در دست گرفتن گوشی خود حتی المقدور از هندزفری استفاده کنند.

 

هاشمی‌فر ادامه داد: به مجرمان، سارقان و افرادی که به اشکال مختلف باعث ناامنی و سلب آسایش عمومی می‌شوند هم هشدار می‌دهم که بدانند تحرکات آنان به صورت شبانه‌روزی رصد می‌شود و مطمئن باشند دیر یا زود سایه سنگین مأموران پلیس را بر سر خود احساس خواهند کرد.

 جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه امیدوارم دستگیری این باندهای مجرمانه درس عبرتی برای سایر مجرمان باشد، تصریح کرد: سایر مجرمان هر چه زودتر رفتار خود را اصلاح کرده و به زندگی سالم رو آورند و مطمئن باشند که جامعه هم افراد اصلاح شده را با آغوش باز می‌پذیرد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار