کد خبر: ۹۴۳۹۴
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۴
صبح امروز؛
رشت- «محمد رئیس زاده» پیشکسوت عرصه تئاتر استان گیلان به دلیل کهولت سن درگذشت.

«محمد رئیس زاده» درگذشت

به گزارش آرانیوز، «محمد رئیس زاده» هنرمند و پیشکسوت عرصه تئاتر استان گیلان صبح امروز (دوشنبه) در سن ۹۶ سالگی به دلیل کهولت سن درگذشت.

مرحوم رئیس زاده در اولین دوره آغاز به کار انجمن نمایش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان به عنوان عضو هیئت مدیره به مدت یکسال فعالیت نکرد.

رئیس زاده از پیشگامان هنر نمایش در استان گیلان است و در طول بیش از ۶۰ سال خدمت هنری، در تأسیس گروه‌های هنری مشارکت مؤثر داشته است.

این استاد پیشکسوت تئاتر و نمایش استان گیلان بیش از ۱۰۰ اثر را در تماشاخانه گیلان، سالن‌های مدرسه ارامنه، شهرداری، دبیرستان‌های مختلف گیلان و مجتمع هنری سردار جنگل رشت اجرا کرده است.

وی در طول عمر هنری خود در عرصه‌های کارگردانی، گریم، طراحی لباس صحنه، دکور و جلوه‌های ویژه فعالیت داشته و در اولین حضور جدی خود در نمایش «قضاوت دنیا» به کارگردانی استاد میر کیا در سال ۱۳۲۳ نقش آفرینی کرد.

کانون هنرپیشگان پیروز، سازمان هنرپیشگان پیروز، گروه خورشید گیلان، گروه هنرپیشگان رشت، نمره اشتباه، دختر خودپسند، نفرین خنیاگر، عمو رجب بچه شده، عشق و خیانت، دختر یتیم، شیخ صنعان، آرزوهای بالدار، قضاوت دنیا، آرش کمانگیر، بادبزن خانم ویندرمن تعدادی از نمایش‌های این استاد ارزنده عرصه تئاتر و نمایش استان گیلان است.

فریده دریامج، زنده یاد سروش خلیلی، عباس امیری از جمله شاگردان مرحوم رئیس زاده بودند.

 فقدان این هنرمند ارزنده عرصه نمایش و تئاتر استان گیلان را به جامعه هنری به ویژه به خانواده مرحوم رئیس زاده تسلیت عرض کرده و از خداوند متعال برای آن مرحوم رحمت واسعه و برای بازماندگان صبر مسئلت می‌کند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار