کد خبر: ۹۴۳۱۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۴
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از اختصاص چندین دستگاه دیالیز، رادیولوژی دیجیتال، لیزر چشم، پمپ‌های قلبی ریوی به دانشگاه خبر داد.
بیمارستان‌های خراسان جنوبی تجهیز می‌شو‌د‌

به گزارش آرانیوز از  بیرجند، سیدمحمد موسوی میرزائی صبح امروز در بازدید از بیمارستان‌های استان از اختصاص چندین دستگاه دیالیز، رادیولوژی دیجیتال، لیزر چشم، پمپ های قلبی ریوی به دانشگاه خبر داد و اظهار داشت: این دستگاه‌ها به زودی تحویل استان می‌شود و خواهد توانست به میزان قابل توجهی نیازهای درمانی استان را مرتفع و کمبودها را جبران کند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: ارزش تجهیزات درمانی تخصصی تخصیص یافته به مراکز درمانی استان بیش از 20 میلیارد تومان است و مکاتبات لازم در این زمینه از مدت‌ها قبل با وزارت بهداشت انجام شده بود و فرآیند تحویل آن از هیئت امنای ارزی وزارت بهداشت به دانشگاه نیز با پیگیری‌های استاندار و نماینده مردم قائن و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی بسیار تسهیل شد و به زودی وارد استان خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه تجهیزات بالا تنها بخشی از درخواست تامین تجهیزات پزشکی مورد نیاز مراکز درمانی استان بوده که به دلیل موجود بودن در انبار هیئت امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران وزارت بهداشت تحویل داده می‌شود خاطرنشان کرد: امیدواریم سایر دستگاه‌های مورد نیاز بیمارستان‌های استان نیز به زودی تحویل شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اعلام اینکه برخی دستگاه‌ های مورد استفاده در اعمال فوق تخصصی جراحی قلب باز و چشم پزشکی در مرکز استان و مابقی تجهیزات به سایر شهرستان‌ها ارسال می‌شود تاکید کرد: لیست تجهیزات درمانی مورد نیاز از شبکه‌های بهداشت و درمان استان گرفته شده و اخذ مجوزهای لازم جهت تامین آن انجام شده و قاعدتاً با پیگیری‌هایی که در آینده هم اتفاق خواهد افتاد، به محض دریافت از هیئت امنای ارزی وزارت بهداشت، تحویل شبکه‌های بهداشتی درمانی خواهد شد.

موسوی میرزائی افزود: از جمله این موارد خرید دستگاه سی تی اسکن برای بیمارستان بشرویه بوده که قول داده شده تا پایان شهریورماه سالجاری تحویل شبکه بهداشت  و درمان این شهرستان شود.

وی از قول قطعی تامین دستگاه mri برای شهرستان‌های طبس و فردوس خبر داد و گفت: کارهای اولیه و قسمت عمده اخذ مجوزهای لازم در این خصوص انجام شده و امیدواریم طبق زمانبندی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت تا پایان سال جاری جهت ارائه خدمت به مردمان این دو شهرستان، نصب و راه‌اندازی شود.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار