کد خبر: ۹۴۳۱۲
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۶
مدیر کل ارتباطات، فناوری و اطلاعات کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۵۰ روستای استان به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت با کیفیت و پایدار متصل می‌شوند.

 

سید محمود رادمنش روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: هم اکنون بیش از صد طرح ارتباطی در ۱۲۰ روستای بالای ۲۰ خانوار در حال اجرا است.

وی ادامه داد: در حوزه توسعه زیر ساخت‌های ارتباطی نیز ۳۷۰ کیلومتر فیبر نوری در مناطقی ازجمله لیکک، لنده، دهدشت، مارگون، آجم و زیلایی به زودی اجرا می‌شود.

۱۵۰ روستای کهگیلویه و بویراحمد به اینترنت پایدار وصل می شوند

مدیر کل ارتباطات، فناوری و اطلاعات استان با اشاره به اینکه قطعی برق از جمله دلایل قطعی اینترنت است گفت: قرار است شرکت نیروی برق استان شبکه‌های فرسوده را اصلاح کند.

به گفته رادمنش با توجه به تعهدی تجهیز و اتصال شبکه اینترنت روستاهای استان به شبکه ملی، عقب ماندگی‌های استان در این زمینه جبران می‌شود و ۷۲۱ روستای بالای بیست خانوار به شبکه اینترنت پرسرعت ملی متصل می‌شوند.

بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵، جمعیت استان بیش از ۷۱۳ هزار نفر است. بیش از ۵۹۴ هزار و ۷۵۲ مشترک اینترنت پر سرعت در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

این استان یک هزارو ۶۴۳ روستای دارای سکنه دارد که ۷۲۱ روستای آن بیش از ۲۰ خانوار جمعیت دارند. تعداد روستاهای متصل به اینترنت پهن باند استان ۸۲۷ روستاست.

۹۲ درصد روستاهای استان کهگیلویه و بویراحمد حداقل به یک سرویس ارتباطی دسترسی دارند و ۷۰ درصد روستاهای استان با احتساب تمام تکنولوژی ها (گران و ارزان و ای دی اس ال، تری جی و فور جی) به اینترنت دسترسی دارند.

شاخص توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کهگیلویه و بویراحمد در بین استانهای کشور ۱۹ است.

ضریب نفوذ همراه اول در کهگیلویه و بویراحمد ۹۵.۹۹ درصد و ضریب نفوذ ایرانسل ۳۸.۱۲ درصد و ضریب نفوذ اینترنت ثابت ۵.۲۴ درصد، ضریب نفوذ پهن باند سیار ۷۴.۷۰ است.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار