کد خبر: ۹۴۲۴۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۷
نماینده ولی‌فقیه در فارس تاکید کرد؛
شیراز- نماینده ولی‌فقیه در فارس گفت: گستره کار اربعین و امام حسین (ع) به گونه‌ای است که هر اقدامی که انجام می‌شود کافی نبوده و باید فعالیت‌ها مستمر و جامعه شمول باشد.

گسترش فعالیت های مربوط به بحث اربعین در استان فارس

به گزارش آرانیوز، آیت‌الله لطف‌الله دژکام ظهر شنبه در همایش ائمه جمعه فارس بیان کرد: با توجه به شیوه نامه‌های بهداشتی صادر شده در کشور باید مراسم پیاده روی اربعین بهتر و پرشکوه‌تر از سالیان قبل برگزار شده تا میزان ارادت شیعیان به این امام جلیل‌القدر به جهانیان مخابره شود.

او با بیان اینکه این کار ابعاد مختلفی دارد که در ستاد اربعین فارس پیگیری شده است، افزود: بخشی از کار این ستاد، فرهنگی است که بعثه مقام معظم رهبری در کشور به عهده دارند و در استان هم حج و زیارت فارس پیگیری می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس در ادامه بیان کرد: همان گونه که انتظار می‌رفت شاهد استقبال بی نظیر مردم از پیاده روی اربعین بوده ایم و علت آن نیز این بوده که این زیارت ندای فطرت اگر از مسیر فطرت فاصله بگیریم، خدمتی به مسیر اربعین نخواهیم کرد. لازم به ذکر است که اگر مبلغان از چارچوب خارج شوند، مسلماً در خدمت فرهنگ عاشورا و انقلاب نخواهند بود.

نماینده ولی‌فقیه در فارس ادامه داد: وقتی ٢٠ میلیون نفر از ملیت‌های مختلف در حماسه اربعین حضور پیدا می‌کنند، به نوعی کار برای مبلغان، مبلغات و مواکب که در مقام میهمان داری هستند، سنگین می‌شود.

وی در پایان یادآور شد: کاروان‌های مختلفی پیش از شیوع کرونا در کشور و جهان به استان فارس سفر کرده و از این مسیر به کربلا مشرف می‌شدند اکنون نیز این مسیر تغییر نکرده و باید استقبال خوبی از کاروان‌های زیارتی سایر ملل در استان فارس شکل بگیرد به گونه‌ای که در سومین حرم اهل بیت اسکان و استقبال خوبی از این افراد شکل بگیرد.

 

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار