کد خبر: ۹۴۱۷۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۸
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:
کرمان - رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با وجود تحریمها اما استان کرمان با تکیه برتوان داخلی در آستانه جهش اقتصادی قرار گرفته است.

استان کرمان در آستانه جهش اقتصادی قرار دارد

به گزارش آرانيوز، محمدرضا پورابراهیمی ظهر پنجشنبه در نشست صمیمانه فعالان اقتصادی استان کرمان با وزیر اقتصاد و دارایی در محل اتاق بازرگانی کرمان اظهار کرد: کرمان استان مهم صنعتی و معدنی و اقتصادی است و سال قبل ۲۰ هزار میلیارد تومان حقوق دولتی معادن استان کرمان از خزانه وصول شده و از ۱۵ درصدی که باید به استان برمی گشته، عدد بسیار کمی اختصاص یافته است.

وی افزود: با چالش‌ها و مشکلاتی در سال‌های قبل رو به رو بودیم که در شرایط کنونی با اصلاح رویکردها در دولت کنونی این مسائل حل شود و نمونه آن مسدودی حساب فعالان اقتصادی است که برخی از آنها جزو افراد متدین هستند اما نحوه تصمیم به شکل غیرکارشناسی است که هزاران حساب بسته شده و افرادی که حسابشان درست است، دچار مشکل شوند و باید وزیر اقدامات مهمی در این زمینه انجام دهد.

وی بیان کرد: در بحث صادرات و برگشت ارز ناشی از صادرات و تسویه تعهدات ارزی سنوات گذشته مشکلاتی داریم. همچنین بحث مالیات بر ارزش افزوده مشکلاتی در اجرا دارد.

پور ابراهیمی گفت: استان کرمان در آغاز جهش‌های بزرگ اقتصادی است و علی رغم محدودیت‌های کشور، استان کرمان توانسته کارهای بزرگی انجام بدهد و فقط در یکی از مجموعه‌های ما حدود ۱۵۰ هزار میلیارد تومان طرح سرمایه گذاری در حال اجراست و در شهر کرمان حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان طرح سرمایه گذاری داریم.

پور ابراهیمی افزود: خوشبختانه روند مسیر توسعه استان کرمان متوقف نشده و علی رغم همه مشکلات، رو به جلو می‌رود و از همه فعالان اقصادی استان تشکر می‌کنم که با وجود سختی‌ها، پای تولید و تلاش در کشور مانده‌اند و ما در مجلس آماده همکاری با دولت برای پشتیبانی از فعالان اقتصادی هستیم تا به حل مشکلات کمک کنیم.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار