کد خبر: ۹۴۱۰۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۹
وزیر کشور گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال پنج میلیون زائر اربعین از مرزهای کشور برای اربعین استفاده کنند.

احمد وحیدی امروز در بازدید از مرز خسروی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مرز خسروی به دلیل مشکلات امنیتی در طرف عراقی در گذشته کمتر برای تردد زائران در ایام اربعین استفاده شده است.

وی عنوان کرد: وبا طرف عراقی صحبت شده که بتوانند امنیت مرز را تأمین کنند و زوار ما از این مرز برای سفر به عتبات عالیات در اربعین استفاده کنند.

وحیدی گفت: طرف عراقی برای بازگشایی مرز از 16 محرم اعلام آمادگی کرده و آمادگی این ظرف هم مناسب است و اکنون برای بررسی مرز و مرور امکانات و رفع نواقص احتمالی از مرز بازدید کردیم که برای خدمت‌رسانی بهتر تصمیم گیری شود.

وزیر کشور با بیان اینکه تعداد زائران اربعین قابل برآورد نیست افزود: اما پیش‌بینی شده امسال پنج میلیون نفر از مرزهای کشور تردد کنند و باید آمادگی لازم برای خدمت‌رسانی به این تعداد وجود داشته باشد.

وی عنوان کرد: با توکه به اینکه برنامه اربعین به دلیل شیوع کرونا دو سال امکان‌پذیر نبود و اشتیاق برای این سفر بالا است به نظر می‌رسد با حجم بالایی از مسافر مواجه باشیم.

وحیدی افزود: به همین دلیل باید آمادگی مرزها بیشتر شود که اگر همان حجم تردد پیش‌بینی شده اتفاق افتاد از طریق مرزها مدیریت شود که مشکلی ایجاد نشود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار