کد خبر: ۹۴۰۶۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۹
مدیرکل بنیاد مسکن گلستان:
گرگان- مدیرکل بنیاد مسکن گلستان از تأمین ۳۰۰ هکتار زمین برای طرح ملی مسکن روستایی در استان خبرداد.

۳۰۰ هکتار زمین برای طرح ملی مسکن روستایی در گلستان تامین شد

به گزارش آرانیوز ، سید محمد حسینی صبح سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در گلستان در طول چهار سال تعداد ۹۴ هزار واحد مسکونی در شهرها و روستاهای گلستان احداث می‌شود که از این تعداد ۲۸ هزار واحد مسکونی در روستاها است.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان توضیح داد که این نهاد، متولی ساخت مسکن از صفر تا صد در روستاها بوده و در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت هم در صورت تامین زمین و معرفی متقاضیان، ساخت مسکن را عهده دار خواهد بود.

وی ادامه داد: در راستای تامین زمین از طریق مازاد اراضی دستگاه‌های اجرایی اقدامات خوبی رخ داده و در حال حاضر در ۶۰۰ روستای گلستان اراضی مازاد، شناسایی و در ۱۰۰ روستا در قالب ۳۰۰ هکتار از این اراضی تعیین تکلیف و در اختیار بنیاد مسکن قرار گرفتند.

حسینی گفت: بیش از ۱۷ هزار متقاضی روستایی از طریق سامانه، تقاضای مسکن خود را ثبت کرده که از این تعداد بیش از ۹ هزار متقاضی مراجعه و از طریق نظام فنی روستایی نقشه‌های ساختمانی آنها صادر شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان عنوان کرد: تاکنون ۶ هزار و ۲۰۰ متقاضی با بانک‌های عامل قرارداد منعقد و تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی خود را دریافت کردند.

وی با اشاره به روند خوب اجرای طرح نهضت ملی مسکن در روستاهای گلستان بیان کرد: بیش از پنج هزار واحد مسکن روستایی در مرحله پی کنی، بیش از چهار هزار و ۷۵۰ واحد در مرحله فونداسیون، تعداد سه هزار و ۹۵۰ واحد در مرحله اجرای ستون، تعداد سه هزار و ۸۰۰ واحد در مرحله سقف و دو هزار و ۵۵۰ واحد مسکونی در مرحله سفت کاری و دیوارچینی هستند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار