کد خبر: ۹۴۰۴۴
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۹
غول رسانه‌های اجتماعی یعنی شرکت توییتر در واکنش به ادعای متقابلی که اخیرا علیه این شرکت از سوی ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت‌های تسلا و اسپیس ایکس، مطرح شده است، وی را به دروغگویی متهم کرد.

توییتر ایلان ماسک را به دروغگویی متهم کرد

به گزارش آرانیوز  به نقل از راشاتودی، غول رسانه‌های اجتماعی یعنی شرکت توییتر در واکنش به ادعای متقابلی که اخیرا علیه این شرکت از سوی ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت‌های تسلا و اسپیس ایکس، مطرح شده است، وی را به دروغگویی متهم کرد.

این رسانه اجتماعی روز پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که ادعای ماسک مبنی بر این که "تنها بخشی" از کاربران توییتر واقعی هستند، به منظور فرار از توافق خرید این شرکت مطرح شده است.

در اوایل ماه ژوئیه، ماسک از پیشنهاد خود که در ماه آوریل برای خرید این شرکت به قیمت حدود 44 میلیارد دلار به قیمت 54.20 دلار به ازای هر سهم  داده بود، عقب نشینی کرد.

ایلان ماسک هم علیه توییتر شکایت کرد
پیروزی زودهنگام توییتر در دادگاه علیه ایلان ماسک

توییتر پس از اعلام این خبر از ماسک شکایت کرد و استدلال کرد که ادعاهای او نباید مانع از توافقی شود که بین طرفین صورت گرفته بود. ماسک مدعی است که این شرکت به دلیل بیشتر بودن تعداد حساب‌های جعلی از چیزی که به وی گفته شده بود، سود کمتری دارد. وی نیز هفته گذشته میلادی شکایت خود را ثبت کرد.

جزئیات شکایت متقابل ماسک اعلام نشده، اما گزیده‌هایی را می‌توان در پاسخ توییتر که قبل از انتشار عمومی پرونده ماسک منتشر شده است، پیدا کرد.

ماسک پس از اطلاع از "حقایق نگران‌کننده" در مورد شمارش مجدد کاربران خاص از سوی این شرکت، تلاش کرد از قرارداد خود با توییتر خارج شود.

به گفته وکلای ماسک، به این میلیاردر گفته شده بود که کمتر از 5 درصد از کاربران توییتر حساب‌های جعلی هستند، در حالی که در واقعیت این تعداد می‌تواند نزدیک به یک سوم کاربران باشد.

در شکایت ماسک آمده است که افشاگری‌های خود توییتر به طرف‌های ماسک نشان می‌دهد که اگرچه توییتر 238 میلیون "کاربر فعال روزانه قابل کسب درآمد" دارد، کاربرانی که واقعاً تبلیغات را می‌بینند (و بنابراین به طور منطقی «قابل کسب درآمد» در نظر گرفته می‌شوند) حدود 65 میلیون کمتر از آنچه توییتر نشان می‌دهد است.

از آنجایی که توییتر برای 90 درصد درآمد خود به تبلیغات متکی است، تعداد کمتر "کاربران قابل کسب درآمد" به معنای بازگشت ضعیف‌تر سرمایه‌گذاری ماسک است.

با این حال، توییتر اصرار دارد که ماسک از معیارهای معیوبی برای تخمین این که کدام حساب‌ها واقعی هستند استفاده کرده است.

انتهای پیام/

 
برچسب ها: آمریکا
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار