کد خبر: ۹۴۰۴۰
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۷
رشت- مدیر کل هواشناسی گیلان با اشاره به آغاز بارش باران در استان از عصر امروز گفت: هشدار سطح زرد برای گیلان صادر شده است.

آغاز بارش باران در گیلان از عصر امروز/ هشدار سطح زرد صادر شد

محمد دادرس در گفتگو با آرانیوز با اشاره به اینکه بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده استقرار جوی غالباً پایدار در تا بعد از ظهر امروز در استان گیلان است، اظهار کرد: به تدریج از بعد از ظهر امروز با نفوذ توده هوای کم و بیش ناپایدار در شرایط برای افزایش ابر، کاهش دما و در بعضی ساعت بارندگی به صورت رگباری و موقت شدید به ویژه در ارتفاعات و دامنه‌ها رعد و برق فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه این شرایط جوی تا روز سه شنبه در استان گیلان ماندگار است، گفت: با توجه به این شرایط هشدار سطح زرد برای استان گیلان صادر شده است.

مدیر کل هواشناسی گیلان با اشاره به احتمال آبگرفتگی معابر اضافه کرد: دمای هوای استان گیلان نیز در این مدت ۳ تا ۶ درجه کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود بیشترین بارش در مرکز و شرق استان گیلان انجام شود، ادامه داد: به کشاورزان نیز توصیه می‌شود خروجی مزارع خود را باز گذاشته تا از ورود خسارت جلوگیری شود.

دادرس همچنین از شهروندان و گردشگران خواست از اسکان در کنار رودخانه‌ها و مسیل هل جدا پرهیز کنند، تصریح کرد: دریای نیز برای امروز و فردا با موج ۸۰ سانتی متر برای انجام فعالیت‌های دریایی و گردشگری نامناسب است.

وی با اشاره به اینکه دمای هوای شهر رشت مرکز استان گیلان نیز در حال حاضر ۲۸ درجه سلسیوس است، گفت: پیش بینی شده در گرم‌ترین ساعت تا ۳۲ درجه هم برسد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار