کد خبر: ۹۳۹۶۰
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۷
مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی با بیان اینکه حذف مدارس کانکسی زیر ۱۰ نفر دانش‌آموز که روند رو به رشد جمعیتی دارند در دستور کار قرار دارد گفت: ۵۰ مدرسه کانکسی در استان وجود دارد که بیشترین فراوانی مربوط به نهبندان است.
۵۰ مدرسه کانکسی در استان وجود دارد/ حذف مدارس کانکسی در دستور کار قرار دارد

محمود چاوشان در گفت‌وگو با آرانیوز در بیرجند، با بیان اینکه درحال حاضر بیشترین نیاز به فضاهای آموزشی جدید در مناطق سایت‌های مسکن مهر و شهرک‌های اقماری بیرجند است اظهار داشت: در برخی مناطق تراکم جمعیت دانش‌آموزی به کمتر از دو متر مربع می‌رسد.

وی افزود: درحال حاضر 186 پروژه با 446 کلاس درس در دست اجرا است که 98 درصد این پروژه‌ها با مشارکت خیرین مدرسه‌ساز تکمیل و بهره‌برداری خواهد شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی ادامه داد: برای تکمیل این پروژه‌ها بالغ بر 285 میلیارد تومان اعتبار لازم است که نگاه ویژه دولت و خیرین را می‌طلبد.

 

چاوشان درباره مدارس کانکسی زیر 10 نفر گفت: طبق بررسی‌های صورت گرفته حدود 50 مدرسه کانکسی در استان وجود دارد که بیشترین فراوانی مربوط به شهرستان نهبندان است.

وی بیان کرد: با همت خیرین و اختصاص اعتبارات دولتی، اکنون در 12 منطقه آموزشی استان هیچ گونه مدارس کپری و خشت و گلی وجود ندارد  و مدارس کانکسی بالای 10 دانش‌آموز به‌ویژه در مناطق عشایری با کمک خیرین مدرسه‌ساز در سال 1400 حذف شد.

چاوشان گفت: حذف مدارس کانکسی زیر 10 دانش‌آموز که روند رو به رشد جمعیتی دارند در دستور کار قرار گرفته و امیدواریم به‌زودی محقق شود.

مدیرکل نوسازی مدارس خراسان جنوبی اظهار داشت: برخی مدارس با حضور 2 دانش‌آموز که پیش‌بینی رشد جمعیتی را هم ندارد، در صورت ساخت در آینده نزدیک بلااستفاده می‌شود که برای این دانش‌آموزان تصمیم بر تجمیع در یک مدرسه گرفته شده است.

چاوشان افزود: میانگین تراکم در استان 6.60 متر مربع به ازای هر دانش‌آموز می‌رسد که این آمار در کشور 5.22 به ازای هر دانش‌آموز است.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار