کد خبر: ۹۳۹۵۷
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۹
فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) خوزستان:
اهواز- فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) خوزستان با مشکلات آبی دامداران در خصوص کم آبی و خشکسالی گفت: بیش ۱۵۲ مه‌پاش برای رفع مشکلات آب دامی خوزستان نصب شد.

بیش ۱۵۲ مه‌پاش برای رفع مشکلات آب دام های خوزستان نصب شد

به گزارش آرانیوز، سردار حسن شاهوارپور پیش از ظهر امروز چهارشنبه در حاشیه بازدید از پروژه‌های مه پاش دامداری‌های روستاهای خوزستان در جمع خبرنگاران بیان کرد: امسال در حوضه کرخه ِ منطقه دشت آزادگان به دلیل کم بارانی و خشکسالی مشکلات زیادی برای کشاورزی و دامداری مردم رخ داد به ویژه دامدارانی که دارای گاومیش هستند چرا که این دام برای بقای خود نیازمند آب است.

فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) خوزستان افزود: برای رفع مشکل این کار مقرر شده که یکسری مه‌پاش نصب بشود؛ بنابراین بسیج جهاد سازندگی و گروه‌های جهادی از طریق سیستم لوله کشی مه‌پاش و نصب تانکرهایی برای حل مشکلات دامی اقدام کردند چرا که در هورالعظیم آب کمی وجود دارد.

وی با عنوان اینکه مشکلات آبی برای دام‌های استان خوزستان تا حدودی رفع شده است، ادامه داد: امید می‌رود که در این مدت که هوا بسیار گرم بوده مشکلی برای دام‌های استان رخ ندهد چرا که اینجا یکی از مراکز تولید است.

سردار شاهوارپور در ادامه امنیت غذایی را یکی از مسائل مهم جهان و کشور برشمرد و بیان کرد: یکی از این موارد نیز تولیدهای دامی در بخش‌های مواد غذایی در سطح استان خوزستان است؛ بنابراین باید به دامداران کمک شود تا بتوانند از دام‌های خود نگه‌داری کنند تا تولید افزایش پیدا کند.

فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) خوزستان خبر داد: هم اکنون در سطح این استان بیش از ۱۵۲ مه‌پاش برای رفع مشکلات آبی دامداران خوزستان نصب شده و این کار ادامه دارد؛ البته در این زمینه نیز ستاد فرمان امام خمینی (ره) کمک و همکاری کردند.

وی در خصوص آبرسانی روستایی خوزستان گفت: آبرسانی به دشت آزادگان تقریباً رو به اتمام است و بیش از ۱۰ کیلو متر باید برای یکی از روستاهای این شهرستان لوله گذاری شود.

فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) خوزستان افزود: امید است که مشکلات آب روستایی برای مناطق دشت آزادگان، حمیده و هویزه پس از انجام این پروژه برطرف شوند.

سردار شاهوارپور با اشاره به هشدار سازمان هواشناسی در خصوص وقوع سامانه مانسون گفت: در این راستا فرمانده کل سپاه دستوراتی را ابلاغ کردند و این دستورات نیز بلافاصله به همه شهرستان‌های خوزستان ابلاغ شد.

فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) خوزستان بیان کرد: بر اثر وقوع این سامانه در مناطقی مثل ایذه باغملک اندیکا و… مشکلاتی رخ داده و کشاورزی از بین رفته و تعدادی از منازل نیز آسیب دیده است.

وی گفت: در این راستا گروه‌های جهادی و بسیجیان در حال کمک رسانی به آسیب دیدگان هستند و امید است که هرچه زودتر خسارت مردم رفع شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار