کد خبر: ۹۳۹۴۲
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۸
رئیس کمیته داوران هیئت فوتبال استان کرمان با انتقاد از سهمیه داوران استان گفت: کرمان باید ۲ کوبل کامل در لیگ برتر فوتبال داشته باشد و این در حالی است که قطب فوتبال زنان ایران تنها یک کمک داور دارد.
انتقاد رئیس کمیته داوران هیئت فوتبال از سهمیه استان/ استان کرمان باید ۲ کوبل کامل در لیگ برتر فوتبال داشته باشد

کوروش هاشمی در گفت‌وگو با آرانیوز در کرمان، با اشاره به شکل‌گیری هسته مرکزی کمیته داوران هیئت فوتبال استان کرمان با تیمی متشکل از 11 نفر، اظهار داشت: برنامه کمیته داوران هیئت فوتبال استان در راستای پیشبرد اهداف داوری استان است.

وی افزود: رشد و ارتقا داوری استان و استفاده از ظرفیت‌های داوری کرمان در مسابقات و لیگ‌های کشوری از مهمترین سیاست‌های کمیته داوران هیتت فوتبال استان کرمان است.

هاشمی ادامه داد: سهمیه سال گذشته استان از داوری مسابقات فوتبال ساحلی تنها 2 داور بود، اما در سال جاری این سهمیه با پیگیری‌های مقامات هیئت در همه رده‌ها افزایش یافته و در حال حاضر سهمیه داوران استان در لیگ برتر فوتبال ساحلی به 4 نفر رسیده است و کوبل کاملی از داوران استان در این مسابقات قضاوت می‌کنند.

رئیس کمیته داوران هیئت فوتبال استان کرمان ادامه داد: سهمیه استان در لیگ برتر فوتسال هم 3 داور بود که حالا با اضافه شدن میلاد سعیدی در لیگ برتر فوتسال، 4 داور استان کرمان در این رقابت‌ها حضور داشته و قضاوت می‌کنند.

وی با اشاره به شرایط خاص زنان برای حضور در این بخش گفت: در فوتسال زنان سال‌ها است که رشیدی به عنوان تنها نماینده استان کرمان قضاوت می‌کنند و ما نتوانستیم در این بخش فرد دیگری را اضافه کنیم، البته نفراتی هم اضافه شده‌اند، اما به واسطه محدودیت‌هایی که برای زنان وجود دارد، چندان مایل و راغب به ادامه کار نیستند اما با همه این مشکلات برای فصل جدید ابراهیمی به عنوان نماینده دیگری از جامعه داوری زنان استان در رقابت‌های لیگ برتر و لیگ یک قضاوت می‌کند.

هاشمی تصریح کرد: می‌توان گفت ویترین و بیان‌گر جایگاه داوری استان، حضور و قضاوت داوران  در لیگ برتر فوتبال مردان است که در این بخش هم برای فصل پیش رو اتفاقات خوبی برای فوتبال استان رخ داده است و هیئت فوتبال استان کرمان توانسته پس از گذشت 10 سال داور سوت زن و یا همان داور وسط دیگری را از کرمان به لیگ برتر مردان معرفی کند.

وی افزود: در فصل پیش رو احسان اکبری داور جوان و آتیه‌دار کرمانی به عنوان داور وسط به این مسابقات اضافه شد تا پس از سید رضا مهدوی دومین داور وسط کرمانی لیگ برتر فوتبال لقب گیرد، البته نمی‌خواهم این موفقیت‌ها را به نام خودم تمام کنم و همه همکارانم در ادوار مختلفی که در کمیته داوران هیئت حضور داشتند در این موفقیت سهیم هستند.

رئیس کمیته داوران هیئت فوتبال استان تصریح کرد: البته در این مدت صالح عرب‌آبادی نیز به عنوان کمک داور به لیست داوران کرمانی حاضر در لیگ برتر اضافه شده بود تا او نیز در کنار نفرات دیگری مثل امیر رضا آشور ماهانی و احد سلطانی به عنوان کمک داور در مسابقات لیگ برتر فوتبال قضاوت کند.

هاشمی با انتقاد از رویه کمیته داوران فدراسیون فوتبال در نحوه انتخاب داوران برای حضور در لیگ برتر فوتبال گفت: فدراسیون ابتدای کار سهمیه‌ای به هیئت فوتبال استان کرمان اختصاص نداده بود و این موضوع با واکنش جهانشاهی و پیگیری‌های هیئت فوتبال همراه شد و پس از آن یک سهمیه به کمیته داوران هیئت فوتبال استان اختصاص یافت.

 

وی افزود: البته بنده معتقد هستم که این یک سهیمه هم برای داوری استان خیلی کم است و داوری استان همانند فوتبال استان از پتانسیل بالایی برخوردار است که با توجه به ظرفیت‌های موجود استان کرمان باید حداقل 2 کوبل کامل در لیگ برتر فوتبال داشته باشد.

هاشمی عدم پشتوانه‌سازی را یکی از مشکلات داوری استان برشمرد و گفت: فاصله زیادی بین داوران لیگ برتر با داوران لیگ‌های دو و سه و لیگ‌های پایه وجود دارد؛ متاسفانه داوران پشت هم در لیگ‌ها مانده‌اند و فرصت قضاوت به آنها نرسیده است، این اتفاق خوبی نیست ما باید به شکلی برنامه‌ریزی کنیم تا جوان‌ها در سال‌های آتی رشد کنند. اما باید پشتوانه سازی را با دقت در فوتبال، فوتسال و بانوان انجام دهیم تا در چند سال آینده جایگاه داوری استان کرمان را ارتقا دهیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: حق داوری کرمان بیش از این‌ها بوده و مشکل عمده کار ما بانوان است چرا که در فوتبال هیچ کوبلی نداشته و با وجود اینکه کرمان قطب فوتبال زنان ایران است تنها خانم محمدی از رفسنجان را به عنوان کمک داور در اختیار داریم و برای حل این معضل هم اقداماتی را در خصوص استعدادیابی داوران آغاز کرده‌ایم.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار