کد خبر: ۹۳۹۲۳
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۳
با موافقت نمایندگان تصویب شد؛
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با بررسی یک فوریتی اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس موافقت کردند.

بررسی یک فوریتی اصلاح قانون انتخابات مجلس

به گزارش آرانیوز،  نمایندگان مجلس شورای اسلامی صبح امروز (چهارشنبه ۱۲ مردادماه) در صحن علنی مجلس در جریان بررسی تقاضای یک فوریت طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس، آن را با ۱۴۴ رأی موافق، ۳۵ رأی مخالف و شش رأی ممتنع از مجموع ۲۱۷ رأی به تصویب رساندند.

محمدصالح جوکار رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در جریان بررسی یک فوریت طرح مذکور گفت: یکی از مسائلی که رهبر انقلاب از مجلس مطالبه کرده اند بحث اصلاح قانون انتخابات بوده است و مهمترین تاکید ایشان بر اصلاح بندهای ۱۸ گانه قانون انتخابات صورت گرفته است که سال ۱۳۹۵ توسط ایشان برای اجرا ابلاغ شد.

وی تصریح کرد: از آن سال تاکنون در مجلس گذشته اقداماتی در این زمینه انجام شد ولی به سرانجام نرسید و قانون انتخابات مطابق سیاست‌های کلی اصلاح نشد.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها گفت: در این طرح شرایط عمومی و اختصاصی داوطلبان مطابق شرایط روز در نظر گرفته شده و فرایند رسیدگی به صلاحیت داوطلبان توسط شورای نگهبان نیز به تغییرات جدی و اساسی نیازمند است.

جوکار بیان کرد: برای بهره گیری از فناوری‌های نوین، روش‌هایی در این طرح در نظر گرفته شده است. همچنین بحث‌های تبلیغات منابع مالی داوطلبان و رسیدگی به جرایم انتخاباتی مد نظر قرار داده شده است.

وی تصریح کرد: الگوی نظام انتخاباتی که پیش از این بر مبنای سه الگوی شهرستانی- استانی، تناسبی و ترجیحی بوده است نیز در نظر گرفته شده است.

جوکار خاطرنشان کرد: یک فوریت این اصلاح را به رأی می‌گذاریم و در کمیسیون، اصلاحات مد نظر را انجام خواهیم داد. مهم آن است که ما محدودیت زمانی داریم و باید قانون انتخابات اصلاح شود تا به شش ماهه دوم سال موکول نشود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار