کد خبر: ۹۳۸۹۳
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۴
مدیرکل اقتصادی و دارایی لرستان به لزوم تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار در این استان تأکید کرد و گفت: وضع هرگونه محدودیت و مانع در مسیر صدور این مجوزها ممنوع است.
صدور مجوزهای کسب‌وکار در لرستان تسهیل شود

به گزارش آرانیوز از خرم‌آباد، الهام شادابفر صبح امروز در جمع خبرنگاران این شهرستان از الکترونیکی‌کردن صدور مجوزهای کسب‌وکار خبر داد و اظهار داشت: مراجع صدور مجوزهای کسب‌وکار برای تسهیل سرمایه‌گذاری موظف هستند که شرایط و فرآیند صدور یا تمدید مجوزهای کسب‌وکار را ساده‌سازی کنند تا متقاضی بتواند در صورت ارائه کامل مدارک مصرح در درگاه ملی مجوزهای کشور به آدرس mojavez.ir در حداقل زمان ممکن مجوز مورد نظر خود را دریافت کند.

وی افزود: دستگاه‌های اجرایی لرستان جهت تسریع در کار لازم است ترتیبی اتخاذ بدهند که متقاضیان درخواست‌های خود را از طریق سامانه mojavez.ir ثبت کنند.

مدیرکل اقتصادی و دارایی لرستان عنوان کرد: سقف زمانی برای صدور مجوز توسط هیئت مقررات‌زدایی و بهبود محیط کسب‌وکار مستقر در وزارت امور اقتصادی و دارایی تعیین و اعلام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اخذ مدارک کاغذی از متقاضیان ممنوع است، بیان کرد: دریافت مدارک و صدور مجوز باید به‌صورت کاملاً الکترونیکی و غیرحضوری باشد.

شادابفر با تأکید بر این‌که اخذ استعلام‌ها از سایر دستگاه‌ها به عهده دستگاه اصلی صادرکننده مجوز است، گفت: دستگاه صادرکننده مجوز باید مدارک لازم برای اخذ هر استعلام مانند دیگر مدارک لازم را در درگاه تخصصی خود از متقاضی دریافت و مجوز را در زمان معین صادر کند.

وی تصریح کرد: وضع هرگونه محدودیت و مانع در مسیر صدور مجوز که خارج از چارچوب این قانون باشد به دلایلی از قبیل اشباع بازار، محدودیت ظرفیت و حدود صنفی یا بر اساس تعداد و یا فاصله جغرافیایی دارندگان و یا متقاضیان آن مجوز ممنوع است.

 

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی لرستان گفت: در صورت محدودیت منابع طبیعی یا محیط زیستی، وضع محدودیت جدید به تشخیص نهادهای ذی‌ربط، منوط به تأیید هیئت مقررات‌زدایی و بهبود محیط کسب‌وکار و با تصویب هیئت وزیران مجاز بوده و تا قبل از تصویب هیئت وزیران اعمال محدودیت‌های جدید نیز ممنوع است.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار