کد خبر: ۹۳۸۰۲
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۷
وزیر ورزش با اشاره به اینکه این وزارتخانه از ۱۰ تکلیفی که داشته به ۸ تکلیف خود عمل کرده و پیش نویس آیین نامه دو تکلیف دیگر نیز تدوین شده است، از ارتقای معاونت امور جوانان این وزارتخانه به دبیر شورای عالی جوانان خبر داد.

 سید حمید سجادی در نشست علنی امروز (سه شنبه 11 مردادماه) مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال احمد راستینه هفشجانی نماینده شهرکرد، بن و سامان و تعدادی دیگر از نمایندگان درخصوص اینکه با وجود گذشت هیجده ماه از تصویب قانون شرح وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان، چرا هنوز آیین نامه اجرایی این قانون به تصویب هیات دولت نرسیده و عملا ظرفیت های این قانون فعال نشده است، گفت: نظر به طرح این سوال باید به این نکته اشاره کنم که تردیدی نیست که با تصویب این قانون و با همت عالی نمایندگان مجلس گام بلندی در راستای انتظام و انسجام هر چه بیشتر مسائل و موضوعات بسیار مهم حوزه ورزش و جوانان برداشته شد و این دو مقوله و پدیده اجتماعی یعنی ورزش و جوانان تا حدود زیادی ساماندهی و قانونمند شد.

وی ادامه داد: ما سال ها غصه می خوردیم بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی سازمان تربیت بدنی کشور با قانون زمان پهلوی دوم اداره می کردیم، کما اینکه در خرداد 1390 که وزارت ورزش و جوانان تاسیس شد، همچنان همان قانون تفویض و قرار شد با قانون قدیم کار خود را انجام دهیم.

سجادی تصریح کرد: هم اکنون این را به فال نیک می گیریم که آرزوی ما ورزشی ها در اواسط شهریورماه 1390 برآورده شد و مجلس قانون شرح وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان را مصوب کرد و در کمتر از یک ماه بعد به تایید شورای نگهبان رسید و از 10 مهرماه با ابلاغ دکتر قالیباف به ریاست جمهوری وقت تقدیم شد. از آن زمان فرصت داشت پیش نویس های آیین نامه مرتبط با این قانون تدوین شود.

وزیر ورزش و جوانان دولت سیزدهم افزود: وزارت ورزش و جوانان وقت در مهلت قانونی 6 ماهه خود پیش نویس و آیین نامه را تهیه کرد و به نهاد ریاست جمهوری و هیات دولت تقدیم کرد، از آن زمان قدری فاصله افتاد تا در دولت جدید مجدد بعد از اینکه افتخار خدمت پیدا کردم به اتفاق همکاران، معاونان و مدیران کل مرتبط پیگیری های مستمری انجام دادیم.

وی تاکید کرد: طبق دستورالعملی که دریافت کردیم باید در 10 قسمت وظایفمان را انجام می دادیم که از آنها آیین نامه ها و دستورالعمل های 8 قسمت از آنها که مربوط به داخل وزارتخانه بود و یا بعضاً به طور مثال دستورالعمل اجرایی تامین و تجهیز امکانات ورزشی در رشته تیراندازی باید با وزارت ورزش و جوانان و دفاع به طور مشترک به تصویب و تفاهم می رسیدیم که انجام شد، یا در بحث شورای برون مرزی برای اعزام تیم ها و ورزشکاران و ورود آنها نیز نیاز به آیین نامه و دستورالعمل شورای برون مرزی داشت، بنابراین از 10 تکلیف تنها 2 تکلیف باقی ماند.

 

در گفت‌وگوی اختصاصی با خانه ملت مطرح شد؛
واکنش سجادی به حضورش در انتخابات کمیته ملی المپیک/ انصراف تیم ملی امید از بازی‌های کشورهای اسلامی کاملا فنی است
وزیر ورزش و جوانان درباره انصراف تیم ملی امید از بازی‌های اسلامی، گفت: انصراف تیم ملی امید از بازی‌های اسلامی مسئله‌ای کاملا فنی است؛ باید فدارسیون پاسخگو آن باشد و بنده به عنوان وزیر نمی‌توانم روی اخبار منتشر شده اظهار نظری داشته باشم.
حمید سجادی

حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان در گفت‌‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در مورد دستمزد نجومی سرمربی سابق تیم ملی فوتبال که در تاریخ فوتبال بی‌سابقه بود، گفت: حکم و نامه عاملان این پرونده مورد رسیدگی قرار گرفته است؛ این قرارداد در دوران وزارت بنده منعقد نشده و مربوط به سال‌های گذشته است از مدتی قبل رسیدگی به این موضوع آغاز و در حال طی کردن مراحل رسیدگی است.

عضو کابینه دولت سیزدهم در مورد مقصران و عوامل اصلی پرونده ویلموتس که سودای بازگشت به فوتبال را دارند، گفت: در این راستا اطلاعاتی به بنده نرسیده است.

وزیر ورزش و جوانان در پاسخ ورودش به انتخابات کمیته ملی المپیک و در اختیار گرفتن کرسی ریاست این کمیته گفت: این صحبت‌ها شایعه است در حال حاضر به عنوان وزیر ورزش به مردم خدمت می‌کنم.

سجادی در مورد انصراف تیم ملی امید از بازی‌های اسلامی، تاکید کرد: به واسطه خبرهای منتشر شده، شب گذشته از این ماجرا مطلع شدیم؛ براساس اخبار نمی‌توان در این مورد اعلام نظر کرد؛ از طرف فدارسیون فوتبال این موضوع به صورت رسمی اعلام نشده است.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه یادآور شد: انصراف تیم ملی امید از بازی‌های اسلامی مسئله‌ای کاملا فنی است؛ باید فدارسیون پاسخگو آن باشد و بنده به عنوان وزیر نمی‌توانم روی اخبار منتشر شده اظهار نظری داشته باشم؛ باید این موضوع به صورت رسمی به وزارتخانه اعلام شود، در این صورت اگر نیاز به همفکری وزارتخانه باشد با همفکری می‌توانیم به مسئله ورود جدی داشته باشیم./

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار