کد خبر: ۹۳۶۰۶
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۳
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی از ثبت نام ۶۷ ۱هزار و ۴۷۷ نفر از آذربایجان‌غربی در طرح نهضت مسکن خبر داد.

سید محسن حمزه لو در گفت‌و‌گو با آرانیوز در ارومیه در خصوص نهضت ملی مسکن اظهار داشت: تاکنون تعداد۱۶۷ هزار و ۴۷۷ نفر از آذربایجان‌غربی در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند.

وی ادامه داد: میزان اراضی احصا شده چهار هزار و ۲۵۰ هکتار و میزان اراضی ثبت شده در سامانه برای اجرای این طرح تاکنون ۲ هزار و ۱۳۶ هکتار است.

مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی در خصوص آخرین وضعیت ساخت و ساز نهضت ملی مسکن در استان عنوان کرد: تعداد ۲ هزار و ۷۲۲ واحد در مرحله فونداسیون، یک هزار و ۵۰۲ واحد در مرحله اسکلت و سقف، ۵۷۲ واحد در مرحله سفت کاری، ۱۲ واحد در مرحله نازک کاری و ۱۲ واحد نیز آماده تحویل هستند.

حمزه لو با اشاره به اینکه تمام نقشه‌ها با تایید و اصول استاندارد نظام مهندسی تهیه می‌شود در خصوص مصالح به کار رفته در ساخت و ساز مساکن یادآور شد: تمام مصالح به کار گرفته شده در اجرای طرح نهضت ملی مسکن بر اساس اصول استاندارد می‌باشد.

این مقام مسوول در خصوص مشکلات و معضلات موجود نهضت ملی مسکن خاطرنشان کرد: عدم همکاری دستگاه‌های دولتی مبنی بر انتقال مالکیت اراضی مازاد، عدم همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک جهت اعمال ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن، عدم همکاری بانک‌ها و موسسات اعتباری در این طرح و تسهیلات ودیعه مسکن، عدم همکاری دفاتر اسناد رسمی و اداره کل ثبت اسناد در ترهین قرارداهای واگذاری جهت عقد قرارداد مشارکت مدنی از جمله مشکلات پیش روی نهضت ملی مسکن است.

وی ادامه داد: هزینه‌های بالای آماده سازی و ساخت و عدم توان مالی متقاضایان در تامین آورده و خام بودن اکثر اراضی ملی که نیازمند مطالعه و امکان سنجی و تهیه طرح تفکیکی، آماده سازی و توسعه خدمات زیربنایی که مستلزم صرف هزینه و موجب طولانی شدن اجرای پروژه می‌شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار