کد خبر: ۹۳۵۹۴
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۹
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه ۳۲ ردیف از بودجه سفر ریاست‌جمهوری به قزوین به بخش کشاورزی تخصیص یافته، گفت: در مجموع ۲۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار به بخش کشاورزی قزوین در قالب مصوبات سفر اختصاص پیدا کرده است.
۲۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار به بخش کشاورزی قزوین اختصاص یافت

به گزارش آرانیوز از قزوین، رضا افلاطونی بعدازظهر امروز در نشست مشترک متوالیان بخش کشاورزی با مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان که در سالن جلسات باغستان جهاد کشاورزی استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: سازمان جهاد کشاورزی از نظر جذب اعتبارات سفر رئیس‌جمهور در رده دوم بین دستگاه‌های اجرایی استان قزوین قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه 32 ردیف از بودجه سفر ریاست‌جمهوری به قزوین به بخش کشاورزی تخصیص یافته است، تصریح کرد: در مجموع 2300 میلیارد تومان اعتبار به بخش کشاورزی قزوین در قالب مصوبات سفر اختصاص پیدا کرده که با آن می‌تواند جهش قابل توجهی در طرح‌های نیمه‌تمام مانند توسعه سامانه آبیاری نوین و اصلاح الگوی کشت ایجاد کرد.

افلاطونی با تأکید بر لزوم تحول در مدیریت و راهبری اجرای طرح‌های حوزه زراعت اضافه کرد: در همین حوزه برای نخستین برای این طرح‌ها مدیر پروژه متخصص از بخش خصوصی تعیین شده که 12 طرح ما راهبری می‌کنند.

وی احداث فاز دوم شهرک گلخانه‌ای نودهک در تاکستان را جزو طرح‌های اولویت‌دار استان قزوین برای جذب اعتبارات سفر ریاست‌جمهوری برشمرد و ادامه داد: اجرای فاز دوم این طرح به تنهایی 5 برابر مساحت گلخانه‌های موجود در استان قزوین است و می‌تواند یک انقلاب اساسی در حوزه کشاورزی گلخانه‌ای استان باشد.

163 هزار تن گندم خرید تضمینی شد

فرمانده قرارگاه امنیت غذایی استان قزوین در بخش دیگری از سخنانش همچنین اجرای طرح شیلدگلخانه (گلخانه با سایبان توری) را از دیگر طرح‌های کشاورزی راهبردی استان دانست و گفت: اجرای این طرح منجر به افزایش قابل توجه تولیدات کشاورزی استان قزوین می‌شود.

افلاطونی افزود: همچنین بنا داریم برای ایجاد شرکت شهرک‌های کشاورزی زمین‌های بیشتری از سوی سازمان امور اراضی به این شرکت واگذار کنیم و لازم است شرکت شهرک‌های کشاورزی هم مانند شرکت شهرک‌های صنعتی توسعه یابد.

 

وی در پایان از ثبت رکورد خرید تضمینی 163 هزار تن گندم خبر داد و گفت: بنابراین میزان خرید تضمینی گندم در قیاس با سال قبل 49 درصد بیشتر شده است و این تجربه را باید در سال‌های بعد هم تکرار کنیم.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار