کد خبر: ۹۳۵۴۵
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۷
طبق آخرین اطلاعات اعلام شد؛
سمنان- طبق آخرین اطلاعات از ستاد مقابله با کرونا، سه شهرستان استان سمنان یعنی شاهرود، دامغان و سمنان یا به عبارتی ۸۰ درصد از جمعیت کل استان در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفته است.

مثلث سرخ روی نقشه استان سمنان/ هجوم کرونا و عادی انگاری مردم

به گزارش آرانيوز، ستاد مقابله با کرونا بر طبق آمارهای واصله از دو دانشگاه علوم پزشکی سمنان و شاهرود، وضعیت سه شهرستان بزرگ استان یعنی شاهرود، سمنان و دامغان را قرمز رنگ اعلام کرد تا نقشه استان بعد از ماه‌ها، دوباره رنگ سرخ بگیرد.

در اطلاعات اعلامی از سوی وزارت بهداشت میامی در شرق استان سمنان و گرمسار در نقطه مقابل آن در غربی‌ترین منطقه دیار قومس، در شرایط زرد کرونایی قرار دارند. البته این موضوع به بیماریابی نیز بستگی دارد در نتیجه شرایط زرد به معنای کاهش شیوع کرونا در این دو شهرستان نیست.

وضعیت هشدار در استان سمنان

طبق اعلام وزارت بهداشت و سامانه اطلاع رسانی ستاد مقابله با کرونا، شهرستان‌های مهدی‌شهر و سرخه در وضعیت نارنجی یعنی هشدار جدی قرار دارند و در نهایت آرادان تنها لکه آبی نقشه استان است.

با این وجود، توجه مردم در استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی به کمترین میزان خود رسیده و این موضوعی است که بارها و بارها از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی شاهرود و سمنان مورد تذکر قرار داده شده است.

علی رغم اینکه مردم قدری بیشتر به موضوع واکسیناسیون اهمیت می‌دهند، هنوز آنطور که باید و شاید استقبال از واکسن‌ها به خصوص دز بوستر یا یادآور، متناسب با وضعیت کرونایی استان سمنان نبوده است تا جایی که صدای اعتراض مسئولان بهداشت و درمان استان شنیده می‌شود.

افزایش قرمزها

بر اساس آخرین به روز رسانی‌ها، تعداد شهرهای با وضعیت قرمز از ۵۷ به ۱۲۰ و تعداد شهرهای با وضعیت نارنجی از ۸۶ به ۱۱۲ شهر افزایش یافت و این نشان می‌دهد که شرایط تقریباً در تمام کشور یکسان است.

شرایط حاکم بر استان سمنان در واقع وضعیت بسیار پرخطر یا «های ریسک» را تداعی می‌کند. شرایطی که احتمالاً باید شاهد اعمال محدودیت‌ها از سوی ستاد مقابله با کرونا باشیم ستادی که بارها و بارها از مردم خواست تا عادی انگاری را کنار گذارند.

حسین شیبانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود چندی پیش در نشست خبری ضمن اشاره به اینکه قطعاً شهرهای استان سمنان وارد پیک هفتم و شرایط قرمز کرونایی خواهند شد چرا که آمارها رو به رشد است، گفت: کرونا تنها در مقطعی با رعایت مردم و واکسیناسیون کنترل شد اما این تصور که بیماری از بین رفته، کاملاً نادرست است.

کاهش استفاده از ماسک

از سویی کارشناسان عادی انگاری، عدم استفاده از ماسک، عدم رعایت فاصله گذاری حتی در مجموعه‌های دولتی که باید الگوی مردم باشند و کاهش اقبال مردمی نسبت به واکسیناسیون را مهمترین عامل شرایط امروز می‌دانند و از سوی دیگر مردم می‌گویند که از شرایط ماسک و فاصله گذاری خسته شدند.

، از مردم خواسته شده تا حتماً در عزاداری‌های ماه محرم استفاده از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از لوازم شخصی و اطعام به صورت توزیع در ظروف یک بار مصرف را مد نظر قرار دهند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار