کد خبر: ۹۳۵۳۴
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۵
ساعدی نماینده دشت آزادگان و هویزه رئیس مجمع نمایندگان خوزستان و عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفتگویی اختصاصی گفت: کارنامه ای مردود محیط زیست کشور و سکوت مسئولان نسبت به تالاب هور العظیم و این ثروت عظیم ملی در خوزستان ، خیانت به مردم و شعارهای و آرمان های انقلاب است.رئیس مجمع نمایندگان خوزستان: دود غلیظ، ریزگرد ها،خشکسالی و بی آبی نفس خوزستانهای را گرفت؛ واقعا در دولت فریاد رسی نیست.
عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: مردم خوزستان به هیچ عنوان قلع و قمع تالاب هورالعظیم و این ثروت عظیم ملی را نخواهند پذیرفت و سکوت مسوولان در این زمینه خیانت به مردم و شعار‌ها و آرمان‌های انقلاب است.
 

قاسم ساعدی با ابراز نگرانی از وضعیت وخیم تالاب هورالعظیم که به دلیل توسعه صنعت نفت در حال از بین رفتن است، گفت: تالاب هورالعظیم پس از استقرار تاسیسات نفت در آنجا سال به سال کوچک‌تر و به کانون ریزگرد‌ها برای خوزستان و استان‌های اطراف تبدیل شده است و باید گفت؛ به دنبال کشف میدان نفتی سهراب در عمق تالاب هوالعظیم، متاسفانه وزارت نفت اکنون اقدام به سوزاندن بسیاری از نی‌زار‌ها کرده است به همین دلیل چند هفته‌ای است دود غلیظی از این تالاب خارج می‌شود و سایه آن بر دشت آزادگان، هویزه و اهواز سنگینی می‌کند و نفس مردم را بریده است.

سازمان محیط زیست اراده و توان جلوگیری از سوزاندن تالاب توسط نفتی‌ها را ندارد

نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مسوولان به دنبال پیگیری‌های صورت گرفته برای جلوگیری از ادامه این اتفاق، می‌گویند؛ این دود برای بخش عراقی تالاب است! اما حقیقت این است که سازمان محیط زیست اراده و توان جلوگیری از سوزاندن تالاب توسط نفتی‌ها را ندارد و متاسفانه نه پرونده حقوقی تشکیل می‌دهد و نه به وظایف ذاتی خودش عمل می‌کند.

تالاب هورالعظیم به کانون ریزگرد‌ها تبدیل شده است/ وزارت نفت و سازمان محیط زیست به خوشان بیآیند
وی با بیان اینکه انجام فعالیت‌های مرتبط با بهره‌برداری نفت و حفاری بر روی خشکی خلاف قوانین و قاعده استخراج نفت است، اظهار کرد: وزارت نفت می‌تواند با ایجاد سکوه‌های ۴ تا ۵ متری کار حفاری را انجام دهند، اما متاسفانه طبق این فرمول جلو نمی‌روند و به محیط زیست آسیب می‌زند لذا پذیریش این کوتاهی سرنوشت‌ساز در حق محیط زیست و مردم خوزستان ازسوی دولت انقلابی قابل قبول نیست.

وزارت نفت به قیمت استخراج نفت جان و زندگی مردم را به مخاطره انداخته است

ساعدی تصریح کرد: دود غلیظ تمام سطح مناطق اطراف همچون دشت آزادگان، هویزه، حمیده و... را گرفته است و این نشان می‌دهد مردم برای وزارت نفت اهمیت ندارد و حاضر هستند به قیمت استخراج نفت جان و زندگی آن‌ها را به مخاطره بی‌اندازند در حالی که این کار خلاف اخلاق انسانی است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از رسانه‌های محلی و ملی خواست رسالت رسانه‌ای خود را در قبال مردم خوزستان و تالاب هورالعظیم دنبال کنند، گفت: مردم خوزستان به هیچ عنوان قلع و قمع تالاب هورالعظیم و این ثروت عظیم ملی را نخواهند پذیرفت و سکوت مسئولان در این زمینه خیانت به مردم و شعار‌ها و آرمان‌های انقلاب است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار