کد خبر: ۹۳۴۴۸
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۱
مدیرکل دیوان محاسبات مازندران:
ساری- مدیرکل دیوان محاسبات مازندران گفت: طی سال قبل ۴۷۹ فقره پرونده تخلفات و انحراف از قانون در استان تشکیل شد وگفت: ۹ میلیارد تومان بودجه نیز به خزانه بازگشت داده شد.

۴۷۹ فقره پرونده تخلفات و انحراف از قانون در مازندران تشکیل شد

به گزارش آرانيوز  احمد ده محسنی پیش ازظهر چهارشنبه در نشست با خبرنگاران با اظهار اینکه در سال ۴۷۹ فقره پرونده تخلفات و انحراف از قوانین در استان تشکیل شد، گفت: ۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به خزانه برگشت داده شده است.

وی با اشاره به تهیه گزارش‌هایی در زمینه محیط زیست و منابع طبیعی و ارز ترجیهی، عوارض حقوق گمرکی، اصل ۴۴ قانون اساسی، حقوق و دستمزد منابع انسانی، مالیات، بهداشت و درمان اظهار داشت: از ۴۷۹ مورد پرونده تخلف، ۳۲۳ مورد مربوط به انحراف از قانون بودجه سال ۱۴۰۰ بوده است.

وی ادامه داد: هشت مورد انحراف از قانون مدیریت خدمات کشوری، ۲۹ مورد مربوط به قانون محاسبات عمومی، هشت مورد قانون برگزاری مناقصات، چهار مورد قانون برنامه و بودجه، پنج مورد قانون برنامه ششم و احکام دائمی، هفت مورد قانون مالیات‌های مستقیم و ارزش افزوده، ۸۱ مورد قانون شرایط عمومی پیمان و ۱۴ مورد مربوط به قانون تنظیم و الحاق بوده است.

ده محسنی گفت: علاوه بر اقدامات قانونی و تشکیل پرونده‌ها، در قالب سیاست کلی پیشگیرانه در حوزه مالی ۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از اعتبار به حساب خزانه واریز شد و در چهارماهه امسال پنج میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در قالب اقدامات پیشگیرانه به حساب خزانه واریز شده است.

مدیرکل دیوان محاسبات مازندران گفت: دستگاه‌های اجرایی از نظر کمی، حجم اعتبارات، تعدد منابع و مأموریت‌های سازمانی متفاوت هستند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار