کد خبر: ۹۳۴۰۵
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۸
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان با اشاره به اینکه محموله‌های گندم تحویلی گندمکاران افزایش بیش از 2 برابری داشته است، گفت: تاکنون 17 هزار و 676 محموله گندم از 7 هزار و 418 گندمکار خریداری و در سلیوهای ملکی و خصوصی برای برنامه‌ریزی در تامین آرد و نان شهروندان ذخیره می‌شود.

به گزارش آرانیوز از زنجان، ولی‌الله زمانی،مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان ظهر امروز در جمع خبرنگاران در تشریح جزئیات خرید تضمینی گندم اظهار کرد: بیش از 102 هزار و 112 تن گندم کشاورزان که در سال زراعی 1401 برداشت کرده‌اند از طریق 30 مرکز فعال ملکی و خصوصی در استان خریداری شده است و به ازای هر کیلوگرم ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان در کمترین زمان به حساب کشاورزان واریز خواهد شد.

 مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان با اشاره به اینکه محموله‌های گندم تحویلی گندمکاران افزایش بیش از 2 برابری داشته است، اظهار کرد: تاکنون 17 هزار و 676 محموله گندم از 7 هزار و 418 گندمکار خریداری و در سیلوهای ملکی و خصوصی برای برنامه‌ریزی در تامین آرد و نان شهروندان ذخیره می‌شود.

وی ادامه داد: طبق اعلام بخشنامه وزارت جهاد کشاورزی، قیمت خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری از کشاورزان به ازای هر کیلوگرم گندم معمولی و دوروم به ترتیب ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان و 10 هزار و 920 تومان تعیین و مبلغ یک هزار تومان نیز جایزه تحویل گندم به دولت به ازای هر کیلوگرم، به مبلغ مذکور اضافه شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: بیش از 610 میلیارد ریال از بهای خرید تضمینی گندم کشاورزان زنجان که تا تاریخ 11 تیر ۱۴۰۱ گندم خود را تحویل سیلوهای ملکی و خصوصی داده بودند، پرداخت شد.

وی با تأکید بر اینکه روند پرداخت بهای خرید تضمینی گندم به کشاورزان در جریان است و جای هیچ نگرانی نیست، خاطرنشان کرد: باقی‌مانده مطالبات گندمکاران عزیز طی روزهای آتی به حساب آنان واریز و پرداخت مطالبات به روز می‌شود.

زمانی درباره پرداخت وجه گندم به کشاورزان افزود: پس از تحویل گندم به مراکز خرید و ثبت اسناد مربوطه فایل پرداخت وجه، به بانک کشاورزی ارسال و بعد از طی مراحل اداری به حساب کشاورزان واریز می‌شود.

زمانی با اشاره به اینکه هماهنگی لازم برای پرداخت به موقع بهای گندم خریداری شده انجام شده است، افزود: کشاورزان باید مدارک خود را بدون مغایرت و با ارائه کپی کارت ملی، شماره حساب بانک کشاورزی و ثبت در سامانه پهنه‌بندی جهاد کشاورزی، برای تحویل گندم به مراکز ملکی و خصوصی مراجعه کنند.

گفتنی است، خرید گندم مازاد بر مصرف کشاورزان زنجانی از 28 خرداد ماه سال جاری آغاز و با توجه به روند برداشت گندم با به کارگیری مراکز خرید متعدد، تا تحویل آخرین محموله گندم از کشاورزان ادامه خواهد داشت.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار