کد خبر: ۹۳۳۹۱
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۴
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز:
تبریز- رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به شیوع سویه جدید کرونا گفت: از لحاظ رنگ بندی وضعیت کرونایی آذربایجان شرقی، شهرستان‌های آذرشهر، مراغه و هوراند در وضعیت نارنجی کرونا هستند.

سه شهرستان آذربایجان شرقی در وضعیت نارنجی کرونا است

به گزارش آرانیوز، بهمن نقی پور روز سه شنبه در ستاد استانی کرونا اظهار داشت: متأسفانه میزان بستری‌ها در استان آذربایجان شرقی نسبت به ماه‌های گذشته در حال افزایش است به طوری که در ۲۴ ساعت گذشته ۱۲۵ مورد بستری و ۶۹ نفر ترخیص داشته‌ایم.

وی ادامه داد: میزان فوتی‌های ناشی از بیماری کرونا به صفر رسیده بود که در هفته اخیر هر روز یک نفر به دلیل کرونا جان خود را از دست داده و در یک مرداد ماه نیز تعداد فوتی‌ها به سه نفر رسید.

نقی پور با تاکید بر تزریق دُز یادآور واکسن کرونا، گفت: از ابتدای ماه جاری میزان تزریق افزایش یافته و روزانه حدود ۶۰۰ نفر در استان واکسینه می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه تزریق واکسن ۸۰ تا ۹۰ درصد میزان بستری و مرگ و میر را کاهش می‌دهد، خاطرنشان کرد: میزان درگیری در افراد بالای ۶۰ سال و دارای بیماری زمینه‌ای بیشتر است و شدت بیماری در این افراد بالا بوده از این رو تزریق دُز یادآور واکسن ضروری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز تاکید کرد: برای پیشگیری از ابتلاء به سوی جدید کرونا رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک بسیار ضروری است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار