کد خبر: ۹۳۳۸۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۵
معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و سنجش صلاحیت حرفه‌ای سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: نرخ بیکاری در استان سمنان از میانگین کشوری بسیار پایین‌تر است.
نرخ بیکاری در استان سمنان از میانگین کشوری بسیار پایین‌تر است

به گزارش  آرانیوز از سمنان، علی حسین شهریور ظهر امروز در ششمین جلسه شورای مهارت استان سمنان که در سالن یادگار امام (ره) استانداری سمنان برگزار شد با اشاره به مهم‌ترین سیاست‌ها و رویکردهای سازمان فنی و حرفه‌ای اظهار داشت: ترویج مهارت‌آموزی یکی از مهم‌ترین اهداف و سیاست‌های این سازمان است.

وی کار و بیکاری را ابر چالش کشور در برهه کنونی عنوان کرد با تأکید بر تغییر رویکردها در حوزه مهارت‌آموزی گفت: الزامات بازار کار با توجه به نیاز آن باید تأمین شود.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و سنجش صلاحیت حرفه‌ای سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه آموزش‌های مهارتی بر اساس سند حرفه و شایستگی تدوین شده است گفت: هدف از این کار ایجاد جذابیت‌های بیشتر برای جوانان است.

شهریور با اشاره به اینکه 641 مرکز در 641 شهرستان در چهار هزار و 800 کارگاه آموزش‌های مهارتی لازم را ارائه می‌دهند گفت: از دیگر وظایف سازمان فنی و حرفه‌ای سنجش صلاحیت حرفه‌ای بیش از یک‌میلیون نفر در آزمون سنجش مهارت در کشور برای ورود به بازار کار است.

وی با بیان اینکه مهارت‌آموزی در اولویت جامعه دانشگاهی، دانش‌آموزی و خانواده‌ها قرار گرفته است گفت: بیش از 50 هزار کارگاه در کشور آموزش‌های مهارتی را برای 16 گروه هدف ارائه می‌کنند.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و سنجش صلاحیت حرفه‌ای سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور خاطرنشان کرد: 45 درصد میانگین شرکت‌کنندگان در دوره‌های مهارتی کارگاه‌های سازمان فنی و حرفه‌ای را دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی تشکیل می‌دهند.

 

شهریور عنوان کرد: نرخ بیکاری در استان سمنان از میانگین کشوری بسیار پایین‌تر است.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار