کد خبر: ۹۳۳۳۷
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۳
مدیرکل پزشکی قانونی مازندران:
ساری- مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: از ابتدای خرداد تا دوم مرداد ماه امسال ۳۹ نفر بر اثر غرق‌شدگی در استان جان باختند که این رقم در مقایسه با سال قبل ۲۶ نفر کاهش داشت.

شمار غریق دریای مازندران ۲۶ درصد کاهش یافت

به گزارش آرانيوز  علی عباسی با اشاره به غرق شدن ۳۹ نفر طی دو ماه اخیر در استان افزود: از موارد ذکر شده ۳۶ نفر مرد و ما بقی زن و ۷۹ درصد از غرق شدگان هم غیر بومی گزارش شده است.

وی شنا در خارج از طرح‌های دریا بدون در نظر گرفتن عمق و وسعت آن، عدم آشنایی با فن شنا، عدم آگاهی از تفاوت شنا از دریا و استخر از دلایل بروز حادثه برای گردشگران دانست و گفت: محمود آباد با هفت نفر، نوشهر و رامسر هر کدام با شش نفر و شهرستان ساری با یک فوتی به ترتیب بیشترین و کمترین غرقی را داشتند.

عباسی افزود: بیشترین غرق شدگی در تیرماه با ۲۹ نفر و کمترین آن در خرداد با هشت نفر و دو روز اول مرداد هم ۲ نفر گزارش شده است.

این مقام اجرایی استان خاطرنشان کرد: بر اساس گزارش مراکز پزشکی قانونی استان، سنین ۲۱ تا ۳۰ سال با ۱۶ نفر بیشترین و سنین بالای ۶۱ سال با یک نفر کمترین فوتی ثبت شده است.

عضو شورای قضائی استان افزود: با توجه به اینکه بیشتر غرق‌شدگان از قشر جوان، غیربومی و مسافر هستند، به نظر می‌رسد اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی درباره نحوه استفاده مطلوب و ایمن از دریا نیاز به عزم ملی در سراسر کشور دارد و تلاش مسئولان استانی به تنهایی چاره ساز نیست.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار