کد خبر: ۹۳۳۳۰
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۴
استاندار تهران:
تهران- استاندار تهران گفت: اصلاح محدودیت استقرار صنایع در شعاع ۱۲۰ کیلومتری تولید در استان تهران را سه برابر میکند.

تولید در استان تهران با اصلاح مصوبه استقرار صنایع ۳ برابر می شود

به گزارش آرانيوز  محسن منصوری شامگاه دوشنبه در مراسم تجلیل از صنعتگران و معدن کاران نمونه استان تهران که با حضور عسگری معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران، سیجانی رئیس سازمان صمت استان تهران، مرتضوی رئیس خانه صنعت، معدن استان تهران، صادقی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران، صنعتگران، معدن کاران برگزیده و سایر مسئولان دستگاه‌های اجرایی در محل سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد با اشاره به ظرفیت‌های استان تهران اظهار داشت: جمعیت حدود ۱۷ میلیونی تهران به معنای بازار بزرگ تولید است.

استاندار تهران گفت: بهترین زیرساخت‌ها از جمله کریدورهای حمل و نقلی و گمرکات در استان تهران وجود دارد به عبارت دیگر ابزار، لوازم و زیرساخت‌های تولید در استان فراهم است.

وی افزود: ۷۰ درصد گردش مالی کشور و ۲۵ درصد صنعت کشور در استان تهران قرار دارد، از این رو حل مسائل حوزه صنعت، معدن و تولید در استان تهران الگویی برای کل کشور خواهد بود و مصمم به انجام کارهای فوق‌العاده در استان هستیم.

منصوری با اشاره به لزوم تحلیل واقعی از حوزه صنعت و معدن تاکید کرد: علیرغم وجود مشکلات، افق و روند حوزه صنعت و معدن مثبت است، کارهای زیادی انجام شده، البته کارهای انجام نشده هم زیاد است که باید کمک کنیم تا اقدامات به شکل عملیاتی پیش برود.

وی با اشاره به مشکل دیرینه محدودیت استقرار صنایع در شعاع ۱۲۰ کیلومتری در استان تهران ادامه داد: این قانون در سال ۱۳۴۶ قاعده گذاری شده بود که مشکلات زیادی را برای استان ایجاد کرده و بیش از ۱۵ جلسه در سطوح عالی با حضور وزرا برای حل این مسئله با رعایت ملاحظات زیست محیطی برگزار شد که خوشبختانه تبدیل به مصوبه دولت شد و با این اقدام حجم تولید در استان تهران دو یا سه برابر می‌شود.

استاندار تهران سپس گفت: از مصوبات مهم این بود که لکه‌های صنعتی در قالب ۳۸ شهرک صنعتی خصوصی فعالیت کنند، که ۱۳ هزار واحد صنعتی به این شکل مجوز دار و سازماندهی می‌شوند و تغییر کاربری آنها حل و فصل می‌شود که اتفاق بزرگی در حوزه تولید است.

وی عنوان داشت: ۳۰۰ معدن شن و ماسه در استان تهران داریم که دانه بندی این معادن ممنوع بود و در قالب مصوبه دولت مجاز اعلام شده، همچنین بر اساس این مصوبه شهرستان فیروزکوه از محدودیت شعاع ۱۲۰ کیلومتر مستثنی شده است.

منصوری همچنین با اشاره به لزوم بررسی مشکلات تولیدکنندگان به شکل مصداقی تصریح کرد: حل مشکلات تولیدکنندگان اهمیت بسیاری دارد، از این رو در قالب بازدید و ستاد تسهیل به دنبال رفع مشکلات واحدهای تولیدی هستیم، چراکه معتقدیم در استان تهران ابزار و لوازم کافی برای تولید وجود دارد و باید به معنای واقعی و تولیدکنندگان کمک کنیم.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: برای حل بعضی از مسائل و حذف بروکراسی، دولت و مجلس ضمن اصلاح فرآیندها باید به سمت ایجاد حکمرانی منطقه‌ای در حوزه صنعت و معدن پیش بروند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار